OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resia Travel Group är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med fokus på kunder, tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i ca 45 butiker/kontor, online och per telefon. Hos oss arbetar branschens vassaste resesäljare och specialister - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Resia Travel Group bedriver e-handel inom 6 olika varumärken: Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se, Bengt-Martins.se, Cruisemarket.se, Flygofar.se samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
Vi är över 480 medarbetare som möter kunderna under våra olika varumärken. För helåret 2016 var RTG.s omsättning 3.6 miljarder SEK. I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, teknisk utveckling, marknadsföring samt affärsutveckling.
Som webbanalytiker ansvarar du för att analysera och klarlägga digitala beteenden samt ta ut mätvärden och nyckelindikatorer på att Resias försäljning och kommunikation är effektiv i alla digitala kanaler. Syftet är att öka konverteringsgraden, maximera lönsamheten och minska felprocenten både rent digitalt och i linje med Resias omnikanalstrategi. Ditt uppdrag blir att med affären i fokus, utveckla och driva arbetet framåt.
Du arbetar med försäljningsförklarande analyser och utveckling av verktyg och arbetssätt. Du behöver ha en förståelse för mätdata, trafik, försäljning, annonsering och beteenden samt ha en vana av mätverktyg som ex Google Analytics och Google Tag Manager. Du ansvarar också för underhåll och kvalitetssäkring av analysverktyg samt input kring nya verktyg och metoder. Att dela med dig av dina insikter och kunskaper är en viktig del i rollen samt att omvandla idéer till lösningar.
ARBETSUPPGIFTER OCH ANSVAR:
• A/B testning samt ansvar för strukturerad plan för konverteringsoptimering
• Identifiera kritiska områden på siterna som har behov av utveckling
• Utveckling av attribueringsmodell (omnikanal – online/offline)
• Optimering av ROI, ex prissättningsanalys tillsammans med controllers
• Ta fram rapporter och beslutsunderlag
• Analyser av avvikelser och orsaker till dessa
Kvalifikationer
Du bör ha eftergymnasial utbildning inom teknik eller ekonomi och minst 2 års erfarenhet som webbanalytiker, konverteringsoptimerare eller liknande. Du har erfarenhet av kvalitativ informationsinsamling via ex. Hotjar insights. Du behöver ha mycket goda kunskaper inom Google Analytics och erfarenhet av underliggande verktyg som Tag Manager. Du bör också ha erfarenhet av verktyg för konverteringsoptimering som optimizely, visual website optimizer m.fl.
Goda kunskaper i engelska krävs då utvecklingsteamet är internationellt. Som person är du engagerad, självständig, teknikpassionerad, resultatfokuserad, handlingsinriktad, nyfiken och övertygande. Vill du arbeta i ett värderingsstyrt företag? Respekt, energi och kompetens är Resias värdeord.
Välkommen med din ansökan hos jerrie.se senast 12 februari. Har du frågor kontakta Helene Hagman, 0708-204704.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Mia Roos-Jonsson
0723-282253
Rekryteringskonsult Monica Lönnbom
076 160 79 15
Rekryteringskonsult Helena Bruman
0735 40 52 62
Rekryteringskonsult Maria Hörnestam
076-3387646
Affärområdeschef Pierre Sander
0763-413411
Rekryteringskonsult Helena Bruman
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735 12 44 98
Rekryteringskonsult Malin Persson
0735-12 44 98
Rekryteringskonsult Martin Dahlberg
076-3170741