OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?
Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
ARBETSUPPGIFTER
Som webbansvarig i Ljungby kommun ansvarar du för webbplatsen ljungby.se, vårt intranät och vår e-tjänstportal. Det är ett arbete som påverkar många människor i samhället och därför söker vi dig som brinner för digital och visuell kommunikation och vet hur mobilen och webben kan göra nytta för både invånare och medarbetare.
Arbetet är strategiskt och operativt. Du kommer fungera som en länk mellan teknik och användare och stötta organisationens redaktörer i webbfrågor. Du kommer att ta fram rekommendationer, riktlinjer och policys och ser till att dessa följs. Du kommer att leda och arbeta nära kommunens grupp med webbredaktörer samt leda olika utvecklingsprojekt.
För oss är det viktigt att du tycker om att ge service och klarar av att ha många ärenden igång samtidigt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och slutför det du påbörjat. Du har goda kunskaper om sökoptimering, tillgänglighet och användbarhet. Du är också kommunikativ och skriver enkelt och tydligt. Självklart är du van att anpassa texter för olika målgrupper.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom digital kommunikation, webbutveckling eller liknande.
Arbetet kräver erfarenhet som administratör av EpiServer 7,5 eller senare alternativt andra motsvarande CMS-verktyg. Du får gärna ha motsvarande kunskaper inom området E-tjänstplattformar. Ljungby kommun använder plattformar från Abou och Digital Fox. Projektledning är en merit.
Du är nyfiken och flexibel och är en utåtriktad person som har lätt för att skapa goda relationer. Du är bekväm med att leda grupper och kan ta ansvar.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Intervjuer kommer att hållas onsdagen den 21 december.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hesselstedt
0372-78 91 31
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Jan Melkersson
Chef kommunikation o IT Peter Wiman
0372 - 78 91 97
Nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Personalchef Anna Hesselstedt
Personalstrateg Eva Trulsson
Näringslivschef Jan Melkersson
0733-739123
Näringslivsutvecklare Maria Johansson
Administrativ chef Anna Andersson