Webbansvarig Stockholm

Webbansvarig Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av webb och är en van användare av Google Analytic? Skulle du beskriva dig som självgående och initiativtagande och trivs i en roll med stort ansvar? Då kan vi ha nästa tjänst för dig! Välkommen med din ansökan – redan idag!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Vi söker en Webbansvarig till ett medelstort företag i Danderyd som idag är världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering. Som webbansvarig har du användarperspektivet i fokus och vill vara med och utveckla företagets digitala kommunikation. Du kommer ha ansvar för hemsidan vad gäller både innehåll, design, optimering, analys, struktur och navigering i syfte att säkra en god användarupplevelse. Utöver företagets externa webbsida kommer du även att hantera intranät och affärsportalen för företagets återförsäljare.


Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:
Front-end ansvar i form av uppdatering och optimering av företagets hemsida.
Säkerställa sökordsoptimerat innehåll och användarvänlighet på hemsidan.
Skapa content till hemsidan.
Uppföljning och analys av kundbeteendet på hemsidan med kringliggande system och tjänster.
Bevakning av hemsidan för att säkerställa en god drift.


Arbetstider
Arbetstid: vardagar, 37h/v, dagtid/flextid.
Start: Omgående enligt överenskommelse
Uppdragslängd: 6 månader med chans till förlängning/övertag till kund. Du som söker ska se långsiktigt på tjänsten.


Introduktion på plats de första två veckorna. Möjligheten att arbeta på distans finns, men det finns även möjlighet att arbeta på deras huvudkontor i Mörby Centrum.

Kvalifikationer
Kanske jobbar du idag som webbansvarig, kravanalytiker, produktägare eller systemspecialist och söker nya utmaningar. Du bör kunna skriva texter som är både informativa, säljande och SEO-anpassade.


För denna tjänst söker vi dig som:
Har relevant högskoleutbildning eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. 
Har minst 2 års erfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter.
Har erfarenhet av CRM-system, användbarhet, SEO, webb och webbpublicering.
Är van att arbete med Google Analytics.
Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska, både i tal och i skrift.



Vi ser det som meriterande (ej krav) om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i Adobe Indesign och Illustrator. Har du även projektledarkunskap eller en utbildning inom projektledning ser vi det som meriterande.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att trivas i denna roll är du driven med kapacitet att jobba både operativt och strategiskt. Du har en god förståelse för beroendet mellan teknik, design, försäljning och kommunikation. Som person är du strukturerad och lösningsorienterad med ett starkt ansvarstagande. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du är lyhörd för omgivningens och kundens behov, självklart är du kommunikativ och har även lätt för att arbeta i team. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och slutför det du påbörjat. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-07-25 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Sarah Högbacka, sarah.hogbacka@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär
  2. Män dominerar Internet-branschen

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2021
  • Ansök senast: 25 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


IOS Developer

IOS Developer

26 november 2024

26 november 2024

WordPress-specialist för (utbildningsplattfor)

25 november 2024

Discord Specialist för Online Community

25 november 2024