OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FAR utvecklar ekonomi-Sverige och ger näringsliv och samhälle tydliga spelregler, rätt kompetens och tillförlitlig information.
Webbansvarig/Digital marknadsförare på FAR
Vill du vara med om en spännande resa i en central roll där du kommer kunna göra stor skillnad? Då har vi ett intressant erbjudande till dig!
Övergripande beskrivning:
FAR marknadsför och säljer produkter och tjänster för ca 100 Mkr årligen, varav ca 80 % säljs direkt på webben. Försäljningen riktar sig till ekonomer som i sin yrkesroll behöver ha tillgång till information och gå utbildning för att tillgodogöra sig och tillämpa regelverk.
FAR är också en branschorganisation där ett gemensamt varumärke byggs för att skapa attraktionskraft hos både produkter och tjänster samt intressenter. FAR har cirka 5 000 medlemmar och cirka 1 000 anslutna medlemsföretag. FAR:s medlemmar är auktoriserade revisorer, redovisningskonsulter, skatterådgivare, lönekonsulter och specialister samt små och stora företag inom redovisning, revision och rådgivning. På FAR är vi ca 50 medarbetare som arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm.
FAR befinner sig i en förändringsprocess med allt större andel digital leverans till våra kunder av såväl informationstjänster som utbildningar. För att få största möjliga effekt av den förändringen är vi på väg in i att i ännu högre grad arbeta med digital marknadsföring och försäljning. Som ett led i detta kommer Microsoft Dynamics Marketing att implementeras och marknadsföringen kommer utvecklas med hjälp av tekniken. Du kommer att spela en viktig roll i vårt kommande marknadsarbete och få möjlighet att bidra med erfarenheter kring arbetssätt och processer.
Nyckeluppgifter:
• Förvalta och vidareutveckla FAR:s webbplats – löpande uppdatering och publicering på webbplatsen far.se, prioritering av vidareutveckling, analys och konverteringsoptimering.
• Marketing Automation – skapa utskick, landningssidor, formulär, kundresor samt hantera listor och events.
• Planera, genomföra och mäta konverteringstester.
• Kontinuerligt utvärdera och rapportera resultat från kampanjer och genomföra förbättringar vid behov.
• Planera och genomföra vår digitala marknadsföring, inklusive SEM, e-postutskick, sociala medier och displaykampanjer.
• Ta fram marknadsföringskampanjer med avsikt att skapa leads, nya kunder och ökad kundnöjdhet.
• Skriva briefer och hantera leverantörer eller frilansande personal för att arbeta med kampanjer, utveckling eller innehållsproduktion.
• • Bidra till digitala tillväxtstrategier tillsammans med produktägare och försäljning.
• •
Utbildning/erfarenhet:
• Relevant utbildning inom marknadsföring eller kommunikation.
• 5 års relevant arbetslivserfarenhet från liknande roll med inriktning på digital marknadsföring, gärna inom B2B.
• Erfarenhet av projektledning med möjligheten att framgångsrikt hantera flera kampanjer och projekt parallellt.
• Stort intresse och förståelse för att analysera trafik, aktiviteter och kampanjer.
• Goda kunskaper inom CMS-verktyg (till exempel Episerver), CRM/Marketing Automation (Hubspot, Salesforce eller Microsoft Dynamics), Google Analytics och Microsoft Office (främst PowerPoint och Excel).
• Goda kunskaper i både svenska och engelska.
Personliga egenskaper:
Du har stor analytisk förmåga och drivs av att skapa smart och relevant innehåll som engagerar och ger resultat. Du ska ha god språkkänsla, vara systematisk, ansvarsfull och noggrann.
Har du dessutom lätt för att samarbeta och en prestigelös och trygg personlighet, så kan du vara den vi söker.
Ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi hoppas kunna ha någon på plats som senast till våren 2020. FAR tillämpar 6 månaders provanställning. Du ansöker med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 22 januari 2021, men vänta inte med din ansökan – urval sker löpande.
På FAR värdesätter vi mångfald. Mångfald för oss är alla de egenskaper som gör människor unika. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, social tillhörighet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning, familjeförhållanden och utbildning.
Har du frågor om tjänsten, kontakta vik Marknadschef Gunnar Björkhag, gunnar.bjorkhag@far.se eller HR Maria Elg, maria.elg@far.se