OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej!
Vad glada vi blir över att du hittat hit och är intresserad av den här viktiga tjänsten hos oss som Webbdesigner för ESS Groups destinationer. Upplägget med den här landningssidan och annonsen är att vi först tänkte berätta lite om vårt team och bakgrunden till vårt bolag. Och lite längre ner kommer det mer punktade grejer som vad vi hoppas att du kan. Hoppas du gillar och varmt välkommen till oss på ESS Group!
För 5 år sedan anställde vi en kille som heter Caspar. Vi hade precis öppnat Steam Hotel och lilla MJ’S var på gång nere i Malmö. Falkenberg Strandbad hade lanserat en helt ny Retreat Club med ett 2 000 m2 stort poolområde och högst upp på Hotel Bellora så fick man pris som en av världens mest spännande roof top barer. Namnet Ellery Beach House hade vi inte kommit på ännu men det pratades lite försiktigt om att försöka bygga en fjällresort i Hemsedal och att det vore häftigt att ta över Danmarks finaste strandhotell Marienlyst. Innan vi lyckades anställa Caspar så var det bara Catrine, Magnus, Miguel och Fredrik som jobbade med marketing och e-com på ESS. Rollen som Caspar tog var som webbdesigner och där för 5 år sedan så tog vi nästa stora steg i vår utveckling mot e-com och ett mer data drivet sätt att jobba med marknadsföring, försäljning och idéer.Vi har gillat den tanken sen starten gick på Ystad Saltsjöbad 2007, att ha mycket duktiga människor inhouse som brinner för allt som är digitalt och som älskar wordpress, sajter, e-com, idéer, kanaler, ord och data. Idag består teamet av 11 personer och förutom ovan stjärnor så heter resten av gänget Malou, Mariana, Elin, Jasmina, Oskar, Zanna och Åsa.
Nu håller vi på att bygga vår 10:e destination här i Göteborg, vi säger här eftersom vårt kontor finns på Avenyn, mittemot Hotel Bellora där vi oftast äter våra luncher och fredagsfrukostar. ESS 10:e destination är ett 28 våningar stort resorthotell i hjärtat av Gårda. Vår största satsning någonsin i staden vi kommer ifrån. Så nu letar vi efter någon som är en mästare på wordpress och front end och som vill vara drivande i bygget, optimerandet och designandet av våra 12 sajter tillsammans med Ida-Maria och Jasmina. Vi tror du gillar webbdesign, UX och Adobe och vi tror du har kloka tankar om SEO och UTM-taggning. Vi är rätt säkra att du gillar konvertering och att hitta svar i Analytics på om dina sajter kan bli ännu lite bättre.
Så, sammanfattningsvis. Vi är en familj av företag som hela tiden utvecklas och vill utmana den här branschen och vi är på väg att starta vår 10:e destination (vi kallar våra hotell och resorts det eftersom det tvingar oss tänka nytt). Vi här i Marketing & Ecom Teamet har en central roll i den resan och vi vill fortsätta bygga oss starka inhouse. Vi som jobbar här med dig jobbar med content, Art Direction, webb, data analys, foto, retusch, film, nyhetsbrev, marketing automation och CRM. Och allt det där kommer ju ner till hur våra sajter presterar och hur de är byggda. Vi hoppas du vill bli en del av vårt team, ESS Group och allt spännande vi har framför oss. Och vi tror också att du gillar hotellupplevelser, för det blir det också mycket av.
Här nedanför hittar du lite mer traditionell info om rollen. Men innan dess så hoppas vi att du redan funderat på hur den här landningssidan skulle kunna bli än mer tilltalande, om det egentligen var smart med en så lång annons och huruvida knappen längst ner kanske borde haft en mer kontrastrik färg för att få fler att konvertera mot att trycka ”Ansök”. Vi hoppas du trycker. Återigen, välkommen till Marketing & E-com Teamet på ESS Group.
Om rollen:
Den vi letar efter är alltså en Webbdesigner (gärna med erfarenhet av Wordpress) som kan planera, skapa, utveckla och implementera våra ideér och kampanjer på våra destinationers hemsidor. Vi tror att du har en stor passion för användaren, UX och design generellt. Du kommer vara med och skapa nya webbplatser, kampanj-siter och kommer kontinuerligt hjälpa våra destinationer att underhålla, utveckla och förbättra sina hemsidor. Vi tror du har ett stort intresse för just kombinationen design och vad som konverterar när du bygger och skapar. Och naturligtvis att du ser dig själv som ständigt nyfiken på den snabba utvecklingen inom wordpress, Analytics och UX.
Vi hoppas du kan och är bra på Wordpress. Är CSS och Html heller inga konstigheter för dig så blir vi extra glada och har skills inom Java och php så lovar vi en extra liten applåd men allt detta är inget krav. Du tycker att livet vore trist om Adobe Creative Suite inte fanns. Plus är om du har bra koll på SEO. Som person älskar du såklart design, grafisk formgivning, säljfokuserade och engagerande kampanjer och snygga bildkompositioner. Men du har också en analytisk sida och du är duktig på Google Analytics.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Ansvar för våra destinationers webbplatser
Utveckla, designa, implementera och underhålla våra destinationers webbplatser (Wordpress).
Säkerställa kvalitet, leverans, genomförbarhet inom givna mål och strategier.
Search Engine Optimization.
Jobba med korta, snabba beslutsvägar och ett experimenterande mindset.
Interagera med beställare på våra destinationer, revenue managers, Art Director, Content + Managers och andra specialister.
Om dig:
Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet inom just frontend och webbdesign. Du har goda kommunikationsfärdigheter och bemästrar både svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du är en person med fokus, ett högt driv och stark motivation där förändring och utveckling är en naturlig del av ditt sätt att tänka och vara. Du uppskattar väldesignade produkter och tanke bakom användarens resa. Vi letar efter dig som är estetisk och nyfiken person, som kan ”göra själv”, som gillar när din design konverterar och når mål och som också är analytisk och något av en problemlösare. Du följer naturligtvis de senaste inom design och frontend-utveckling.
Öga för det kreativa skapandet- Bra känsla för färg och form.
God känsla för modern webbdesign och en hög stilistisk förmåga.
Kunna skapa en struktur utifrån en grafisk profil och/eller idé
Vet vad som konverterar samt vad om som är konverteringshämmande.
Skapa en bra balans mellan funktion och form som är lätt för besökarna att ta till sig.
Behärskar Photoshop eller bildbehandlingsprogram / Adobe Creative Suite
Tänka ur ett användarperspektiv
Kvalifikationer:
Wordpress
Adobe Creative Suite
Google Analytics
HTML
CSS
SEO
Bonus skills:
Avada The...
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
- Män dominerar Internet-branschen