OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationsenheten tillhör Avdelningen för digitalt och kommunikativt stöd. Enheten samordnar och utvecklar Konsumentverkets externa och interna kommunikation, hanterar det redaktionella innehållet på myndighetens webbplatser och i andra digitala kanaler samt är ett kommunikativt stöd till hela myndigheten.
Om jobbet
Du är delaktig i arbetet med och ansvaret för en av Sveriges största webbplatser för konsumenter. I dina uppgifter ingår att arbeta med innehåll, kvalitetssäkring, revidering, sökmotoroptimering och ux-copy. Vidare tillämpar du webbriktlinjer för innehåll, struktur, användbarhet, tillgänglighet, grafisk form mm. Du är också stöd till nyhetsredaktörer i form av utbildning, support och publicering. Du deltar i förvaltnings-, utvecklings- och testarbete och följer upp webbplatsstatistik.
Din profil
Du har högskoleutbildning inom kommunikation med inriktning mot digitala medier eller liknande samt erfarenhet av att utveckla innehåll. Du har förmåga att planera, producera och publicera innehåll anpassat för olika målgrupper och användarperspektiv. Vi ser gärna att du är van att arbeta strategiskt med webbanalys, sökordsoptimering och webbutveckling inklusive tillgänglighetsarbete för webb. Meriterande är också om du har tekniskt förståelse för hur innehåll struktureras kodmässigt och har förmåga att arbeta med tekniska och modulära lösningar i förvaltning och utveckling av plattformarna.
Du är ansvarstagande, effektiv, utvecklingsinriktad och noggrann. Du är van vid, och duktig på, att med uppdraget i fokus snabbt prioritera och jobba mot såväl korta som långa deadlines. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ men också att du har god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i team. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningen
Tidsbegränsad anställning, vikariat, dock längst t.o.m. 2021-12-31.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Marianne Lundgren-Précenth. Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Anna Hult för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2020/22.
Senast den 6 september 2020vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00