OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
I rollen som webbkommunikatör med inriktning UX-design kommer du att arbeta med att utveckla och förbättra våra digitala kanaler i form av intranät, vår externa webbplats och myndighetens e-tjänster. Du ingår i en grupp med webbkommunikatörer som tillsammans driver området framåt.
Du kommer att
• skriva, uppdatera, publicera och förbättra på webbplatserna
• arbeta både operativt och strategiskt med tillgänglighet och användbarhet i e-tjänsterna
• arbeta med kravställning av e-tjänster
• ta fram designförslag för e-tjänster i html/css med hjälp av kravanalytiker och verksamhet
• ta fram texter till e-tjänster.
Om du ska trivas hos oss…
...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• en aktuell akademisk utbildning inom medie- och kommunikation
• arbetat med webbkommunikation minst ett år
• arbetat med interaktionsdesign, användbarhet och tillgänglighet
• kunskaper om html/css.
Det är meriterande om du också har
• kunskaper i webbpubliceringsverktyget episerver
• kunskaper i analysverktyg för webb
• arbetat med sociala medier
• använt ramverket Bootstrap.
• kunskap om e-delegationens riktlinjer och WCAG 2.0
Vi vill att du
• har förmåga att kommunicera komplicerade saker på ett enkelt och begripligt sätt med olika målgrupper
• som person ska vara noggrann och pålitlig samt ansvarstagande
• ska vara positiv och lätt att samarbeta med
• har förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
• har ett eget driv och förmåga att själv prioritera.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi vill att du börjar snarast. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta
Kommunikationschef Eva Carlstedt på 010-495 41 16, eva.carlstedt@transportstyrelsen.se.
Välkommen med din ansökan
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Saco, Christina Östberg och ST, Annica Ohlsson nås via vår växel på 0771-503 503.
Vill du veta mer?
Vi behöver din ansökan senast den 7 mars 2017 märkt med referensnummer TSG 2017-373. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om kommunikationsavdelningen:
Kommunikationsavdelningen stöttar alla avdelningar i deras arbete med intern och extern kommunikation samt kund- och marknadsanalys. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har 25 medarbetare.