OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Om företaget
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalas det ut cirka 388 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 910 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Det är drygt 1 600 medarbetare på åtta orter.
Pensionsmyndighetens kommunikationsavdelning har behov av konsultstöd för att stärka upp webbredaktionen i det löpande arbetet med Pensionsmyndighetens externa digitala kanaler.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är kreativ, initiativtagande och som uppskattar att jobba i team så väl som självständigt!
I ditt dagliga arbete ingår arbetsuppgifter så som:
- Arbete med den digitala kundupplevelsen vilket innebär att tillsammans med andra se till att innehållet i digitala kanaler är anpassat till myndighetens målgrupper och att innehållet ger svar på pensionärers och pensionssparares frågor.
- Delta i den dagliga förvaltningen, genomföra löpande planering och publicering och hålla webbplatsen uppdaterad efter pensionsmyndighetens riktlinjer.
- Jobba proaktivt med att göra webbplatsens innehåll relevant och utveckla innehållet för olika målgrupper och ämnen.
- Skriva nyheter.
I arbetet ingår att skriva aktivt med SEO, uppföljning och anpassa till digitala tillgängligheter.
Uppdraget är en tidsbestämd visstidsanställning fram till och med sista juni 2023 med möjlighet till förlängning max till sista december 2030.
Din profil
För tjänsten krävs det att du har högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdig utbildning samt minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt att du har gymnasieutbildning samt fem års arbetslivserfarenhet som kommunikatör.
Vidare ser vi att du har:
• kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggnaden
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
• webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
• erfarenhet av att arbeta med enkäter • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Det är meriterande är om du har erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer. Redovisa gärna det tydligt i din ansökan.
Ansökan
Urvalsprocessen pågår löpande under ansökningsperioden. Alla sökande kommer få återkoppling när ansökningsperioden löpt ut. Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!