Webbkommunikatör – visstid

Webbkommunikatör – visstid

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Ditt framtida arbete

Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.

Om jobbet

I rollen som webbkommunikatör kommer du att arbeta löpande med att utveckla och uppdatera våra webbplatser med fokus på vårt intranät.

Du kommer att


• Ansvara för att övergripande information på intranätet hålls uppdaterad och att publiceringsreglerna på intranätet följs.
• Skapa och bygga upp nytt innehåll och webbsidor
• Strukturera- och omförpacka befintligt material
• Ansvara för att sidor tillgodoser besökarnas behov
• Analysera och kartlägga användarbeteende och därigenom hitta möjligheter till förbättring

Du som webbkommunikatör ska vid behov även kunna vara behjälplig i annan digital kommunikation.

Om du ska trivas hos oss…

...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt, alltid med kunden i fokus. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.

Du måste ha


• en aktuell högskoleutbildning inom media och kommunikation, eller annan likvärdig utbildning
• arbetat med webbkommunikation minst ett år
• kunskaper om html/css.

Det är meriterande om du också har


• kunskaper i webbpubliceringsverktyget episerver och sharepoint
• kunskaper i analysverktyg för webb
• arbetat med sociala medier.

Vi vill att du


• har vana att skriva för webben och att omförpacka längre texter till tillgängliga, användarcentrerade och förståeliga texter
• kan tänka nytt och kreativt, med den digitala kundresan som utgångspunkt
• har förmåga att kommunicera komplicerade saker på ett enkelt och begripligt sätt med olika målgrupper
• som person ska vara noggrann och pålitlig samt ansvarstagande
• är en god pedagog, som är positiv och lätt att samarbeta med
• har förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
• har en stor egen drivkraft och förmåga att utefter satta ramar leda dig själv. Därtill har du god förmåga att arbeta självständigt, att ta egna initiativ och att driva egna frågor.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tidsbegränsad till ett år med möjlighet till förlängning. Placering på avdelning Kommunikation i Norrköping. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Du är välkommen att kontakta enhetschef på avdelning Kommunikation Charlotte Hulterstam, charlotte.hulterstam@transportstyrelsen.se, på 010-495 45 81.

Saco, Lina Jönsson och ST, Anna Malmborg som nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill.

Därför behöver vi din ansökan senast den 23 september 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-7359. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt rekryteringssystem.

Välkommen att bli vår nya kollega!

 

 


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om avdelning Kommunikation

Kommunikation ansvarar för styrning och samordning av myndighetens kommunikationsfrågor och kanaler för intern och extern kommunikation, samt myndighetens varumärke, den grafiska profilen och användargränssnitt för webb och e-tjänster. Avdelningen ansvarar för begriplighets-, tillgänglighets- och användbarhetsfrågor i alla våra kanaler. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har 23 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2020
  • Ansök senast: 23 september 2020

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024