OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Vi står just nu inför ett av våra mest spännande utvecklingsuppdrag och det största i myndighetens historia. Under hösten 2021 inrättades ett program som har i uppdrag att styra och samordna genomförandet av ett nytt vägtrafikregister – ett samhällsviktigt system som måste vara tillgängligt dygnet runt och året om. Registret försörjer myndigheter, branscher, företag och medborgare med information om fordon, dess ägare och körkortsinnehavare.
För programmet finns behov av en webbplatsansvarig som kommer att vara en viktig pusselbit i teamet och ansvara för programmets webbplatser.
Den här tjänsten passar dig som gillar att arbeta självständigt och strukturerat, samt är handlingskraftig och idérik! Du har hög serviceförmåga, är hjälpsam, tar initiativ och ser förbättringsmöjligheter samtidigt som du har en känsla för ordning och detaljer.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen
Du kommer att
• ansvara för programmets gemensamma webbplats i Sharepoint att den är uppdaterad med rätt och aktuell information
• samverka med andra intressenter i programmet till exempel kommunikationsavdelningen
• stötta de ansvariga programledarna och färdplanskoordinatorerna när något ska läggas upp eller förändras på webbplatsen.
Du måste ha
• flerårig erfarenhet inom utveckling av webbplatser
• erfarenhet av att ha arbetat som webbplatsansvarig i Sharepoint
• erfarenhet av arbete på myndighet
• mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av kunddriven utveckling
• erfarenhet av att hantera och sammanställa komplex information på ett hanterbart sätt.
Vi vill att du
• är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines
• är självgående, tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare
• är servicefokuserad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar
• är kreativ, ser utanför boxen, tänker i nya banor och finner nya lösningar på gamla problem.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Christer Vestin på 010 - 495 59 51 , christer.vestin@transportstyrelsen.se eller Björn Arvidsson på 010 - 495 51 08, bjorn.arvidsson@transportstyrelsen.se ST, Joakim Wenck och Saco, Anneli Hjalmarsson nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2023-1484 . Vi behöver din ansökan senast den 5 april 2023. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 2000.
Verksamhetsområde:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping