OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet med ett övergripande ansvar för folkhälsofrågor. Myndighetens uppdrag är att främja hälsa, förebygga ohälsa samt skydda mot hälsohot. Vi erbjuder attraktiva villkor, spännande arbetsuppgifter och engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 450 anställda och bedriver verksamhet i Solna och Östersund.
Du kommer att tillhöra avdelningen för kommunikation som bidrar med både strategiskt och operativt stöd i kommunikationsfrågor kopplade till myndighetens uppdrag. Vi ansvarar också för digitala kanaler liksom för frågor kring visuell identitet, kriskommunikation, språkvård och terminologiarbete, kommunikativt ledarskap, publikationsfrågor och utformning av kunskapsmaterial. På avdelningen ligger även ansvaret för strategisk mediebevakning, press- och medieaktiviteter och nyhetsbrev.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att jobba med webbinnehåll och i webbprojekt.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet omfattar löpande publicering och uppdatering, förvaltning, kvalitetssäkring och förbättring av struktur, funktionalitet och tillgänglighet på vår externa webbplats, ett antal delwebbar samt vårt intranät. I arbetsuppgifterna ingår även att planera och utföra olika webbprojekt.
Din kompetens
Krav för anställning
• Eftergymnasial utbildning med inriktning webb, alternativt området medie- och kommunikationsvetenskap eller jämförbar utbildning
• Erfarenhet av att skriva och producera innehåll för digitala kanaler
• Erfarenhet av att arbeta med struktur, navigation och tillgänglighet på stora webbplatser
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift
• Goda kunskaper i EPiServer eller motsvarande webbpubliceringsverktyg
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Grundläggande kunskaper i HTML
Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med webbutveckling och driva projekt
• Kunskap i Photoshop
• Kunskap i sökmotoroptimering och användbarhet
• Kunskap i Google Analytics
Personliga förmågor
Du ska ha mycket god samarbetsförmåga och vara strukturerad, noggrann och lösningsinriktad. Arbetsuppgifterna kräver även att du har förmåga att jobba självständigt och proaktivt, att du har förståelse för hela verksamheten, dess uppdrag och prioriteringar.
Om anställningen
Du kommer att anställas med placering i Östersund. I tjänsten ingår en hel del resor till vårt kontor i Solna.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde är snarast enligt överenskommelse.
Övriga upplysningar
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Nilla Selsmo tfn: 010-205 29 69.
Fackliga företrädare är för SACO Sven Löfdahl,010-205 24 21, och för ST Anita Ekner, 010-205 24 50.
Vi undanber oss erbjudanden om hjälp medannonsering och rekrytering.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär