OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se. Enheten för Nationella riktlinjer inom Avdelningen för kunskapsstyrning, har i uppdrag att utarbeta Nationella riktlinjer för hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Arbetet sker i nära samarbete med ledande experter inom medicin, omvårdnad, socialtjänst, tandvård och hälsoekonomi. Basen för riktlinjearbetet är systematiska översikter av den vetenskapliga litteraturen inom respektive område. På enheten arbetar det projektledare, projektsekreterare, kommunikatörer och administratörer. Enhetens webbredaktör har gått vidare inom myndigheten och nu söker vi en ersättare för honom.[ Som webbredaktör kommer du att ansvara för att publicera riktlinjerna på webben. Du kommer också att hålla sidorna uppdaterade och fungerande samt hantera de tekniska delarna i det webbverktyg som används för publicering. Det är således även viktigt att hålla sig uppdaterad i myndighetens webbutveckling.[ Vidare kommer du att vara med och strategiskt utveckla webben som kommunikationsverktyg och ansvara för att skapa och skicka ut webbenkäter och ett nyhetsbrev. Din bakgrund Vi söker dig som har - högskoleutbildning inom information/kommunikation - grundläggande kunskaper i HTML - tidigare arbete som webbredaktör med ansvar för webbstruktur, och navigering - vana att skriva texter för webben Det är meriterande om du har - annan utbildning i webbstruktur, kommunikation och navigering på webben - erfarenhet från att arbeta i databaser[ - erfarenhet från arbete med större sajter där det till exempel varit viktigt att se, och värdera, olika sätt att presentera stora mängder information på webben - skrivit intervjuer och andra journalistiska texter som publicerats på webben - vana att arbeta i Office 2007 - kunskaper i Indesign och Photoshop Som person ser vi gärna att du är initiativrik, lösningsorienterad och strukturerad. Du kommer att ha många interna och externa kontakter och därför är det viktigt att du är social, serviceinriktad och uppskattar att arbeta i nära samarbete med andra. Vidare är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Sista ansökningsdag är den 4 juni 2010. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055