OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du snabbtänkt, engagerad och en fena på målgruppsanpassad kommunikation? Vill du arbeta med stort kundfokus och vara med på resan att utveckla vår kundkommunikation ytterligare? Då är det kanske du som är vår nya webbredaktör inom Customer Engagement Management (CEM). Läs gärna mer och ansök nedan!
Vad kommer du att göra?
Huvuduppgiften för hela vårt CEM-team är att erbjuda Sveriges bästa kundmöte-, och kommunikation samt ta ett digitalt ledarskap på marknaden. Du blir en viktig del av ett tvärfunktionellt team med redaktörer, digitala kommunikatörer och marknadsförare som gemensamt arbetar för att skapa en anpassad kundkommunikation. CEM ska, bl.a. tillsammans med våra övriga team inom Försäljning, (Creative Production och CRM) leverera en relevant och aktuell kommunikation på våra spelplatser och försäljningskanaler som inspirerar och underlättar för våra kunder och besökare.
I rollen som webbredaktör jobbar du nära våra kunder genom att med hjälp av text och bild leverera målgruppsanpassat innehåll och personaliserad kommunikation. Du kommer planera, producera, publicera och optimera kundkommunikation till flera kundsegment i syfte att engagera, inspirera och underlätta för dem. Du arbetar med våra digitala försäljningskanaler som bland annat webbsida och postutskick. Vi arbetar med att uppnå fördefinierade mätetal och i nära samarbete med andra roller inom Svenska Spel. Tillsammans projektleder och optimerar ni marknadskommunikationen i syfte att uppnå kundförflyttningar och affärsmål.
I teamet har vi alltid nära till skratt och vi hjälper varandra - både genom att hela tiden vässa kommunikationen, men också genom att optimera vårt arbetssätt.
Är du den som kommer att göra det?
För att trivas i rollen som webbredaktör behöver du vara självgående och strukturerad, eftersom du kommer att planera din kommunikation själv mot uppsatta mål. Du behöver även ha en hög analytisk förmåga och ett tydligt kundfokus. Spelsajten lever dygnet runt, vilket gör att du behöver vara snabb och effektiv för att kunna ta fram innehåll på daglig basis.
Vi ser att du har erfarenhet av arbete med A/B-testfunktionalitet samt en god förståelse för sökordsoptimering. Du är van att arbeta med Photoshop, grundläggande bildredigering samt i CMS-verktyg och har en mycket god förståelse för förhållandet mellan text och bild. Har du erfarenhet av copywriting/journalistik är det meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du har erfarenhet av att sätta upp komplexa strukturer för att driva en personaliserad kommunikationsstrategi.
Vi arbetar både i Adobe Analytics och Google Analytics/Google 360 och ser gärna att du har erfarenhet av båda verktygen. Utöver det bör du ha minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete i något av verktygen.
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Om Tur
På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via en fysisk lott, i mobilen eller kanske till och med i direktsänd tv.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Läs mer om vår rekryteringsprocess här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel). Om du har frågor kring tjänsten kontakta Mikael Ernemark, mikael.ernemark@svenskaspel.se (mailto:Mikael.Ernemark@svenskaspel.se). Undrar du något krin rekryteringsprocessen kan du kontakta team Talent Acquisition, teamta@svenskaspel.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453