OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en Webbansvarig som brinner för att skapa engagerande innehåll baserat på kundinsikter till ett av världens största läkemedelsföretag. Det är en strategisk roll där du kommer arbeta med att skapa visuellt innehåll för våra digitala kärnplattformar, webb, nyhetsbrevsprogram, sociala medier och video. Låter det som den rätta utmaningen för dig? Sök redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som Webbredaktör kommer du att vara en del av det digitala teamet som består av sju personer: digitala specialister, säljare, säljchef, produktägare.
Dina främsta uppgifter kommer vara att:
Skapa, uppdatera och utveckla innehåll i samarbete med interna och externa partners för digitala kanaler som webbplatser, nyhetsbrev, video, sociala medier etc.
Förbättra och skapa personifierade automatiserade e-post- och webbarbetsflöden runt kundresan.
Kontinuerligt testa, följa upp, analysera rapporter för att optimera flödet inom marknadsföring och webbplatser.
Publicera innehåll på företagets webbplats, spåra och följa upp kampanjer.
Hålla i och vara delaktig i möten, säkerställa att allting funkar och rullar på
Arbetstider
Arbetstid: kontorstider, 40/h veckan.
Arbete sker på distans. Företagets kontor är belägen i Silverdal, Stockholm
Uppdragets längd: 6 månader med möjlighet till förlängning. Planerad start: 16 augusti
Kvalifikationer
Det här behöver du för att axla och trivas i rollen:
Relevant utbildning inom t.ex. marknadsföring, kommunikation
Minst 3- års erfarenhet inom digital marknadsföring, innehållsutveckling, grafisk design, webbredigering, digitala medier, marknadsföringsautomatisering eller liknande roller
Praktisk erfarenhet av att skapa nyhetsbrev; redigera, kopiera, omforma innehåll för att passa nyhetsbrevskampanjer, fotoredigering, layout och design.
Erfarenhet av att arbeta med marknadsföringsautomation
Kunskap om webbplatsanalysverktyg och webbplats CMS (Drupal, Wordpress, etc), Google Analytics
Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Dessutom är du en person som:
Är en bra projektledare och vet hur du driver projekt till slutförande
Är en nyfiken, social och en bra kommunikatör
Gillar att arbeta i en snabb och föränderlig miljö där din förmåga att analysera information och hitta nya lösningar är nyckeln för att uppnå resultat
Tar eget initiativ, arbetar motståndskraftigt mot mål och omfamnar ansvar
Är intresserad av uppföljning och statistik av digitala verktygen
Är noggrann, har detaljseende, strukturerad, vänlig, hjälpsam
Är en idéspruta, den trygga personen som man vänder till
Trivs i föränderlig miljö, och är van att ha många bollar i luften
Det är meriterande, dock ej ett krav om du har:
Tidigare erfarenhet inom Adobe Suite (Photoshop, InDesign och Illustrator
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Minst 3 års erfarenhet av en liknande roll samt relevant utbildning.
Ansökan
2021-08-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044