OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker nu efter en webbredaktör för arbete med interkommunikation till en statlig myndighet som arbetar mot EU. Är du intresserad att ett längre konsultuppdrag med start 1 september 2023? Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Under våren 2024 ska myndigheten lansera ett nytt intranät. För att färdigställa innehållet på intranätet behöver myndigheten förstärka kommunikationsfunktionen med en webbredaktör som enbart fokuserar på detta. Webbredaktören ska tillgänglighetsanpassa dokument och innehåll till/för webben samt strukturera komplex information och omvandla den till relevanta budskap och innehåll på intranätet. Ett förstudieprojekt startades 2021 och ligger till grund för projektplanen och inriktningen på det kommande intranätet. Nästa steg är att, utifrån de underliggande analyserna, i samarbete med myndighetens medarbetare strukturera och publicera innehåll i enlighet med gällande webblagstiftning. Samverkan med myndighetens medarbetare är en betydande del av arbetet. Intranätet har Wordpress som Content Management System (CMS).
Du kommer att ingå i analys- och kommunikationsenheten som består av en chef och nio medarbetare.
Vem är du?
Som person bör du vara serviceinriktad och ha en god samarbetsförmåga, kunna arbeta självständigt och aktivt driva frågor samt ha en god pedagogisk förmåga. Du ska även uppfylla följande:
• examen från högskola eller universitet med inriktning på kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst tre års erfarenhet av liknande arbete
• ha erfarenhet av arbete med webbpubliceringssystem och digitala redigeringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision, Indesign, Photoshop m.fl.)
• ha erfarenhet av att självständigt driva utveckling och tillgänglighetsanpassning av webbinnehåll/kod och struktur utifrån WCAG
• vara en god skribent som kan arbeta med komplex information och omvandla den till klarspråk med relevanta budskap anpassad för olika kanaler och mottagare på webben
• ha erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa dokument
• ha kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
• ha goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• ha erfarenhet av att arbeta med enkäter
• ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och engelska
Meriterande krav:
• kunskap om GDPR
• erfarenhet av att projektleda
• erfarenhet från UX-design/användarcentrerad tjänstedesign
Du erbjuds
Uppdraget startar 1 september 2023 och löper ca ett år till 30 september 2024, med möjlighet till förlängning till 31 december 2024. Uppdraget är på 100 % med arbetstiderna 08:00 - 16:30. Placering är i Gävle.
Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund med en god kontakt med din konsultchef och andra förmåner. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52