OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bjurfors är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare med över 600 medarbetare på fler än 85 kontor runt om i Sverige och i Spanien. Mäklartjänsterna omfattar såväl bostadsrätter, villor, tomter och fritidshus som nyproduktion, tjänster inom förmedling av kommersiella fastigheter och ombildningar till bostadsrätter. Genom en kvalitetssäkrad arbetsmetod och branschens mest dedikerade mäklare har Bjurfors under mer än 50 års tid tagit kunderna till lyckade bostadsaffärer.
Webbredaktör, Bjurfors
Bjurfors är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare med över 600 medarbetare på fler än 85 kontor runt om i Sverige och i Spanien. Mäklartjänsterna omfattar såväl bostadsrätter, villor, tomter och fritidshus som nyproduktion, tjänster inom förmedling av kommersiella fastigheter och ombildningar till bostadsrätter. Genom en kvalitetssäkrad arbetsmetod och branschens mest dedikerade mäklare har Bjurfors under mer än 50 års tid tagit kunderna till lyckade bostadsaffärer.
Nu söker Bjurfors sin nästa digitala stjärna. Som webbredaktör på Bjurfors är du involverad i ett stort antal arbetsuppgifter på både strategisk och operativ nivå. Du ingår i webbredaktionen med två engagerade och högkompetenta kollegor, och rapporterar till marknadschefen för Bjurfors Sverige. Placering av tjänsten är i Stockholm.
Du brinner för sociala medier, och dess möjligheter till marknadsföring och kommunikation. Du håller fanan högt vad gäller omvärldsbevakning, kundservice och bemötande på Facebook, Twitter, Instagram och LinkedIn.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Driva och delta i digitala projekt på både operativ och strategisk nivå.
• Skriva texter till hemsida, pressmeddelande och inlägg i sociala kanaler.
• Du är en beställare av byråtjänster och har löpande dialog med nya och befintliga partners inom webbutveckling, sociala medier och digital marknadsföring, vilket säkerställer att Bjurfors fortsatt ligger i framkant.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
• Examen inom marknadsföring, journalistik, kommunikation eller motsvarande.
• Några års erfarenhet från liknande roll, gärna med fokus på B2C i ett entreprenörsdrivet tjänsteföretag.
• Projektledare med erfarenhet av att driva digitala projekt med tydlig koppling till affärsnytta.
• God skribent med förmåga att skriva inspirerande text – med tonträff för målgruppen och känsla för kanal.
• Erfarenhet av SEO-arbete.
• Kan Optimizly/EPiServer ur ett redaktörsperspektiv, och har god erfarenhet av Google Analytics och PhotoShop.
• Kunskap om och erfarenhet av arbete i Hubspot är en klar fördel.
• Ett plus om du har koll på Wordpress, MyNewsdesk, Falcon, Teamtailor, PinMetTo och andra motsvarande verktyg från en webbredaktörs vardag.
• Vet vad A/B-test, CTA, CTR, CPO, KPI, SEM, SEO, UX, 301 och 404 innebär - utan att först googla...
• Vill dela din kompetens med dina kollegor. Det kan handla om att hålla ett föredrag för våra mäklare, att tipsa en mäklarassistent om hur hen vässar bostadspresentationen online eller att coacha våra lokala Instagram-redaktörer.
•
•
Du har ett kommersiellt tänk och förmågan att se helheten i affären när du planerar och genomför marknadskommunikation, oavsett kanal. Vi tror att du har tydliga projektledaregenskaper och är en aktiv lagspelare. Du är en ”doer” som får saker gjorda och är van att realisera digitala projekt. Med ett flexibelt sinne förstår du att ställa om på kort varsel när så krävs.
Egenskaper som vi uppskattar vidare är att du är kommunikativ, självgående, initiativtagande och affärsmässig – men också att du får energi av att ha projekt och aktiviteter som löper parallellt med varandra.
Ansökan
Bjurfors samarbetar med PS Partner i denna rekrytering, gå in på www.pspartner.se och klicka på annonsen för att skicka in din ansökan. För mer information om rollen kontakta ansvariga rekryterare Louise Harrysson 0723-11 98 39 /louise.harrysson@pspartner.se.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär