Webbredaktör till enheten för digital kommunikation i Norrköping

Webbredaktör till enheten för digital kommunikation i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker en positiv och engagerad webbredaktör med en förmåga att sätta användaren i centrum till enheten för digital kommunikation i Norrköping.

Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar!

Enheten för digital kommunikation är en av två enheter på kommunikationsavdelningen på Migrationsverket. Avdelningens uppdrag är att styra, stödja, samordna och utveckla Migrationsverkets kommunikation. Enheten för digital kommunikation har i uppdrag att bland annat förvalta och utveckla myndighetens webbplatser så att informationen är till nytta för alla våra målgrupper. Enheten har cirka 20 medarbetare som arbetar med digital kommunikation. Hos oss blir du en av flera webbredaktörer som samarbetar med webbutvecklare, webbdesigner, grafiker och fotograf.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som webbredaktör kommer du att bidra i arbetet med Migrationsverkets webbplatser och intranät. Du kommer att producera, redigera och paketera information till våra olika kanaler, där du anpassar språket efter målgrupp och budskap. Du bidrar i uppbyggnad, förvaltning och utveckling av våra kanaler och kan webbanpassa stora mängder information och kvalitetssäkra innehållet. Som webbredaktör hos oss arbetar du även med uppföljning för att utveckla och analysera webbplatser. Som myndighet har vi särskilda krav på oss kring användbarhet och tillgänglighet och det är viktiga delar i din roll. Som webbredaktör kommer du att arbeta nära andra webbredaktörer men också samspela med övriga avdelningens roller och andra avdelningar på myndigheten.

Personliga kompetenser
Du har god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar din inriktning när målen ändrar sig. Du tar även ansvar för dina uppgifter och kan strukturera upp ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar.
Du är en duktig kommunikatör som skapar rätt tonalitet utefter olika målgrupper. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp. Vidare har du gott omdöme och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visa omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Krav

- Akademisk utbildning inom media och kommunikation alternativt annan likvärdig utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av arbete som webbredaktör eller liknande erfarenhet
- Praktisk erfarenhet av att producera och hantera information som ska målgruppsanpassas för olika kanaler
- Erfarenhet av arbete med CMS
- Mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska

Meriter

- Kunskaper inom användbarhet och tillgänglighet
- Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
- Erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO) och sökordsanalys
- Erfarenhet av arbete i SiteVision
- Erfarenhet av statistik och webbanalys.
- Erfarenhet av att arbeta med sociala medier.

Upplysningar
Anställningsform: Vikariat tom 2022-12-31.
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning
Placering: Norrköping
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns går det bra att kontakta rekryterande enhetschef Matilda Lundvall på 010-485 76 30.

Så ansöker du
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 17 januari 2022. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem Varbi.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.


I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.


Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär
  2. Män dominerar Internet-branschen

Sammanfattning

Liknande jobb


WordPress-specialist för (utbildningsplattfor)

25 november 2024

Discord Specialist för Online Community

25 november 2024

Söker en erfaren WordPress-specialist (utbildningsplattform)

24 november 2024

System Manager

System Manager

6 november 2024