OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i rollen som webbredaktör hos en av våra kunder i Uppsala. Har du relevant utbildning inom kommunikation och minst två års erfarenhet av att arbeta med intranät, webb och andra digitala kanaler är du varmt välkommen att ansöka redan idag!
Detta är ett konsultuppdrag med omfattning heltid 100%, start omgående och löper till och med 2022-10-31 med chans till förlängning till 2022-12-31. Du kommer att bli anställd som konsult hos Randstad och vara uthyrd till vår kund.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen som webbredaktör kommer du arbeta med att operativt planera, paketera, producera och utvärdera innehåll för kundens webb och intranät, inom ramen för webbredaktions- och intranätredaktionsarbetet. Du kommer vidare få vara ett kommunikativt stöd i frågor som rör digital kommunikation och samarbeta med hela verksamheten kring innehållsproduktion för framför allt webb och intranät.
Kvalifikationer
Krav för tjänsten:
Relevant utbildning inom kommunikation
Minst två års dokumenterad erfarenhet av att planera, paketera, publicera och utvärdera innehåll för webb, intranät och andra digitala kanaler
Har arbetat i offentlig sektor och förstår vikten av att följa relevanta lagar vad gäller tillgänglighet, inkludering och dataskyddsfrågor
vara en mycket god skribent med känsla för att formulera budskap som når ut brett men även till initierade målgrupper
God kännedom om strategi och medielogik i digitala kanaler
vara självgående och ansvarstagande med erfarenhet av att projektleda innehållsarbete för webb och intranät
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
Webbpubliceringsverktyg (exempelvis Episerver, Sitevision m.fl.)
Erfarenhet av att arbeta med enkäter
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Vidare är du som person prestigelös, lösningsorienterad och kreativ med mycket god samarbetsförmåga.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Två års arbetslivserfarenhet av liknande arbete.
Ansökan
2022-06-01, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: oscar.nyren@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044