OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pensionsmyndigheten är en viktig del i samhället. Pensiosmyndighetens uppdrag är att administrera, betala ut och informera om den allmänna pensionen. Pensionsmyndigheten arbetar aktivt för att förändra uppfattningen om att pension är svårt och krångligt, till att vara enkelt och förutsebart.Varje månad betalar Pendsionsmyndigheten ut pension till över två miljoner pensionärer och förvaltar den framtida pensionen för sex miljoner sparare. Pensiosmyndigheten består av drygt 1 600 medarbetare och finns i Luleå, Söderhamn, Gävle, Karlstad, Stockholm, Visby, Växjö och Halmstad. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Har du erfarenhet av operativt arbete inom kommunikation och trivs med en roll med fokus på operativt och externt kommunikationsarbete? Vill du vara med och påverka en statlig myndighets externa kanaler? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Pensionsmyndigheten i Stockholm söker nu efter en webbredaktör.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom kommunikation och webb till Pensionsmyndigheten i Stockholm. I rollen som webbredaktör kommer du att stärka upp den nuvarande webbredaktionen i det löpande arbetet med myndighetens externa digitala kanaler. Det innefattar arbetsuppgifter som att skriva och publicera nyheter, se till att myndigheters webbsida är uppdaterad och innehåller relevant information.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Arbeta med den digitala kundupplevelsen vilket innebär att tillsammans med andra se till att innehållet i digitala kanaler är anpassat till myndighetens målgrupper och att innehållet ger svar på pensionärers och pensionssparares frågor,
Delta i den dagliga förvaltningen, genomföra löpande planering och publicering och hålla webbplatsen uppdaterad efter Pensionsmyndighetens riktlinjer,
Arbeta proaktivt med att göra webbplatsens innehåll relevant och utveckla innehållet för olika målgrupper och ämnen
Publicera och skriva nyheter till olika digitala kanaler
I arbetet ingår att arbeta aktivt med SEO, uppföljning och anpassa till digitala tillgänglighetskrav
Krav för tjänsten
Högskoleutbildning exempelvis inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet inom redaktionell webbkommunikation. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet inom redaktionell webbkommunikation.
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av operativt arbete inom kommunikation inom de senaste två åren (ex redaktionellt arbete på webbplatser/intranät, rådgivning och stöttning till kollegor i kommunikationsfrågor, arbeta med webbanalys mm)
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av att arbeta med AEM eller SiteVision eller liknande publiceringsverktyg.
Kunskap om digital kommunikation och erfarenhet av att arbeta med webbkommunikation.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis InDesign, Photoshop m.fl.).
God kunskap i svenska språket, i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som är
Van att arbeta självständigt och ta egna initiativ
Lyhörd med förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt
Strukturerad med förmåga att planera, organisera och prioritera sitt arbete
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med start så snart som möjligt till och med den 30 juni 2023, möjlighet till förlängning till och med 2023-12-31. Placeringsort för uppdraget är Stockholm, möjlighet finns till distansarbete efter överenskommelse.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-15. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär