OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dramatensöker en webbredaktör/ digital projektledare för en visstidsanställning på ett år tillkommunikationsavdelningen.
Den digitala utvecklingen spelar en centralroll i Dramatens kommunikationsarbete. Nu söker vi dig som kan hjälpa oss attgöra Dramatens digitala närvaro ännu bättre.
Du är en person som sporras avatt driva den digitala utvecklingen framåt och som ser mötet mellan en levandekonstform och digitala kanaler som ett inspirerande uppdrag. Vi tror att du haren journalists skarpa öga för vinklar, språk och nyhetsvärdering och att du kanfotografera, filma och redigera.
Du blir en del av kommunikationsavdelningensPR-team. Tillsammans med redaktören för text och sociala medier utgör du en redaktionsom producerar innehålltill samtliga av Dramatens digitala kanaler. Föratt kunna mäta resultat och optimera budskapen analyserar och utvärderar duregelbundet trafiken till Dramatens webbplatser och följer upp digitalakampanjer.
I det dagliga arbetet har duhuvudansvaret för Dramatens två webbplatser: dramaten.se och dramatenplay.se. Du kan tillräckligt om kodning för attaktivt gå in och lösa tekniska problem, men arbetar tillsammans med en externbyrå i de ärenden som kräver avancerad teknisk kompetens och designutveckling. Somwebbredaktör är du en viktig länk mellan PR-teamet och säljteamet. Du ansvararför att biljettsystemet fungerarintegrerat på webbplatsen. Du har hela tidenbesökaren i fokus och verkar för att förbättra besöksupplevelse och köpprocess.
Det är viktigt att du kan axlarollen som projektledare och driva projektsom involverar personal från hela kommunikationsavdelningen, samt ibland andraavdelningar. Du ska kunna agera beställare av tekniskt avancerade tjänster.
Krav på kompetens/utbildning. Du:
- har högskoleutbildning/eftergymnasial utbildning inom webbutveckling/digital kommunikation eller motsvarande,
- har minst ett års erfarenhet av arbete som webbredaktör/digital projektledare eller motsvarande,
- är väl förtrogen med att koda i HTML,
- hanterar med lätthet Adobes olika kreativa program,
- har dokumenterad erfarenhet av webbpublicering i olika CMS och uppföljning/analys i Google Analytics,
- har dokumenterade kunskaper om webbanalys, konverteringsoptimering och SEM´,
- har dokumenterad erfarenhet av att fotografera, filma och redigera
- har goda kunskaper om PR-arbete i sociala mediekanaler
Viss tjänstgöring på kvällar ochhelger ingår i tjänsten. Du behöver inte vara en expert på teater men ettgrundläggande intresse för scenkonst gör arbetet roligare.
Tjänsten är envisstidsanställning på heltid under ett år, med möjlighet till förlängning. Tillträdesker 1 januari 2017, eller enligt överenskommelse. Dramaten är medlem iarbetsgivarorganisationen Svensk scenkonst och har kollektivavtal.
Ytterligare information omtjänsten lämnas av PR-chef Christina Bjerkander, christina.bjerkander@dramaten.se. Frågor som rör anställningsvillkor besvarasav personalhandläggare Charlotta Bäckström.Facklig företrädare för Teaterförbundet är Eva Strengbohm. Samtliga nås på08-665 61 00.
Sistaansökningsdag är den 13 november.Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson