OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.
Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.
Som kommunikatör kommer du att arbeta på enheten Verksamhetsstöd som omfattar kommunikation, ekonomi, HR, service samt arkiv och registratur.
Vi erbjuder våra medarbetare att efter överenskommelse med chef arbeta på distans om verksamheten och arbetsuppgifterna tillåter det.
ARBETSUPPGIFTER
Du ska, i nära samarbete med vår webbansvarige, arbeta med att utveckla vår externwebb, vårt intranät och andra webbmiljöer. Tillsammans med övriga kommunikatörer arbetar du med stöd i löpande intern- och extern myndighetskommunikation. Det innebär såväl operativt som strategiskt arbete, dock med fokus på webbpublicering/utveckling och digitala medier. I arbetsuppgifterna ingår också att medverka med stöd till verksamheternas projekt och kommunikationsrådgivning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskole-/universitetsexamen inom kommunikationsområdet, eller annan motsvarande utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad kunskap om och erfarenhet av webbpubliceringsmiljöer och Adobe CS-programmen. Du ska även behärska digitala och sociala medier. En stor del av arbetet är webborienterat, varför du också ska ha goda kunskaper i webbpublicering och webbstrategiskt arbete. Du är en van användare av Officepaketet i PC-miljö och har mycket god förmåga att hantera det svenska språket i tal och skrift.
Meriterande för tjänsten är:
• erfarenhet av arbete med webbanalys/statistik-verktyg
• erfarenhet av arbete med grafisk design
• erfarenhet av produktion av rörlig media
• erfarenhet av arbete med tillgänglighetsanpassning i praktiken
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
Du är drivande, kan arbeta självständigt och tar ansvar för resultatet av ditt arbete och att uppsatta mål uppnås. Arbetets karaktär ställer höga krav på flexibilitet och förmåga att arbeta i grupp. Tjänsten innebär ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom myndigheten. Därför är det viktigt med ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga som gör det lätt att skapa goda relationer samt en känsla för service och tillgänglighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Den genomförs av Länsstyrelsen när urvalsprocessen är klar. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt.
Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation.
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13