OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om UNICEF Sverige
Vårt syfte är att ska skapa en bättre värld för alla barn, både i Sverige och utomlands. Vi vet att det går att förändra världen till det bättre och vi vet hur man gör. Över hela världen kämpar vi i slumområden, flyktingläger och avlägsna byar för att alla barn ska få den barndom de har rätt till. Barnkonventionen styr vårt arbete och varje dag hjälper vi miljontals barn att överleva och utvecklas. Bebisar vaccineras mot dödliga sjukdomar. Allt fler flickor får gå i skolan. Barnsoldater befrias. Familjer återförenas efter katastrofer.
UNICEF Sverige är just nu som organisation inne i en stor förändringsresa där målet är att öka insamlade medel genom ett förstärkt digitalt och analytisk arbetssätt. I detta arbete behöver vi nu en Webbredaktör/Online Merchandiser. Låter detta intressant och lockande?
Om tjänsten:
Som Webbredaktör/Online Merchandiser ansvarar du för löpande uppdateringar av innehåll på Unicefs digitala kanaler och unicef.se. Du optimerar e-commerce sortimentet genom att publicera, paketera och placera produkterna på ett sådant sätt att de blir relevanta för kunden samt ökar givandet. Tillsammans med andra roller inom avdelningen arbetar du aktivt för att anpassa landningssidor utifrån marknadsföring eller kommunikation från andra kanaler med målet att öka konvertering. Du är kommunikativ och driven då rollen är central inom organisationen med många kontaktytor, både kollegor inom organisationen men också med samarbetspartners, som exempelvis webb-, medie- och produktionsbyråer.
Rollen rapporterar till CDO på UNICEF Sverige.
I korthet kommer du vara ansvarig för
- Uppdatera och publicera texter och grafiskt innehåll på Unicefs digitala kanaler.
- Publicera, paketera och placera produkterna på ett sådant sätt att de blir relevanta för kunden samt ökar försäljningen.
- Proaktivt säkerställa kvalité i kundupplevelsen samt säkerställa att allt innehåll följer den utsatta grafiska profilen.
- Tillsammans med CRO Manager genomföra a/b-tester och andra CRO-aktiviteter för att utveckla hemsidans KPI:er
- Ansvara för att ha översikt över allt innehåll på de operativa digitala säljytorna, samt genomföra dagligt underhåll av innehållet.
Din profil och nyckelkompetenser:
Vi letar efter dig som är lösningsorienterad, kreativ och strukturerad samt van att arbeta självständigt. Du har erfarenhet som webbredaktör (webmaster) inom verksamhet med digital försäljning och en stor förståelse för digitala koncept. Du är en duktig skribent med goda kunskaper inom sökordsoptimering och vana att arbeta med olika verktyg för analys. Du har ett öga för vad som fungerar i olika digitala kanaler, för olika målgrupper och följer löpande upp ditt arbete.
Du har tidigare arbetat med optimering av digitalt innehåll och har en grundläggande förståelse för webbanalys. Du har stor erfarenhet av att redigera bilder för digitala kanaler och har goda kunskaper i Photoshop, After Effect eller liknande program.
Erfarenhet:
- Högskoleutbildning el. motsvarande
- 3 års relevant arbetslivserfarenhet.
Placering & start
Tjänsten är placerad på UNICEF Sveriges huvudkontoret i Stockholm och tillträde sker enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Sök redan idag! Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Ansökan stänger den 31 december 2021. Sök genom att klicka på "Skicka in ansökan"-knappen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Projektledare insaml André Wedin
0725851522