Webbsamordnare

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Webbenheten i Helsingborgs stad består av elva personer som är ansvariga för att utveckla såväl teknik som innehåll på Helsingborgs stads webbplatser. Vi har höga ambitioner och strävar alltid efter att bli bättre. Vi är stolta över att leverera en av Sveriges bästa kommunwebbar till invånarna.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet med innehållet på helsingborg.se bedrivs i så kallade ämnesredaktioner som var och en ansvarar för innehållet på en del av webbplatsen. Dina arbetsuppgifter blir att leda och samordna redaktionerna. Det innebär att samordna innehållet, värdera nyheter, skriva texter, arbeta med bilder och vara kontakten mellan tekniker och redaktörer. Du kommer dessutom att ha ett ansvar för kvaliteten.

Detta innebär att använda statistik och kunskaper om användbarhet och tillgänglighet på webben för att identifiera förbättringsområden och tillsammans med redaktörerna arbeta aktivt med dessa områden.

Du kommer också att vara länken mellan ämnesredaktionerna och stadens centrala webbredaktion.



KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som webbsamordnare bör din kompetens bottna i en relevant högskoleutbildning. Det är mycket bra om du har jobbat redaktionellt och om du tidigare har lett arbetet i en redaktion. Du ska ha erfarenhet av nyheter och nyhetsvärdering samt ha ett gott språksinne och både kunna producera egna texter och bedöma andras.
Dina personliga egenskaper är viktiga och du behöver kunna arbeta självständigt med stor drivkraft, men samtidigt ha mycket lätt att samarbeta med andra. Du måste kunna hantera din tid på ett bra sätt och du måste se till att saker och ting händer. Du bör vara bra både på att starta saker och på att se till att de genomförs. Det är bra om du har ledaregenskaper, har lätt att tala inför grupp och är tydlig i din kommunikation.

Du ska ha erfarenhet av att jobba med webb. Kunskaper inom användbarhet och tillgänglighet är mycket bra. Dessutom är det en bonus om du har kunskaper om webbteknik och om du har arbetat i ett CMS, gärna Episerver. Annan mjukvara som är det är bra om du kan hantera är Google Analytics, Adobe Photoshop samt MS Office.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse., upphör: 2015-03-31
  • Publicerat: 5 mars 2014

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

HR-avdelningen
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024