OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla digitala tjänster och kanaler för att säkra att konsumenter och företag kan ta del av vårt stöd på bästa sätt? Konsumentvardagen erbjuder allt fler val och som myndighet behöver vi ständigt utveckla vår digitala närvaro. Förväntningarna på tillgänglighet och relevans är höga och vi måste vara både snabbfotade och lyhörda för att möta användarnas behov.
Om jobbet
Enheten för digitala tjänster ansvarar för utveckling och förvaltning av myndighetens webbplatser, digitala tjänster och digitala kommunikationskanaler. I rollen som webbsamordnare arbetar du med webbsamordning, utveckling och förvaltning av Konsumentverkets interna och externa webbplatser och webbtjänster. Du ingår ofta som produktägare i ett agilt utvecklingsteam. Du samordnar och håller i möten för utvecklingsprojekt, till exempel dagliga planeringsmöten, sprintdemos och intressentgruppsmöten med nyckelpersoner i organisationen och utvecklingsteamet.
Som webbsamordnare är du även delaktig i årsplaneringen för verksamheten och prioriterar insatser utifrån myndighetens övergripande mål. Du samordnar den löpande budgetuppföljningen av utvecklingsinsatser samt deltar i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.
Din profil
Du har relevant högskoleutbildning, gärna inom webb eller IT. Det är ett krav att du har några års erfarenhet av att arbeta som produktägare med kravställning och utveckling av webbplatser och/eller webbaserade system och tjänster. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med webbprojekt och webbförvaltning med bakomliggande CMS samt webbtillgänglighet.
Du har erfarenhet av att hantera och kommunicera helheten av ett utvecklingsprojekt och du har arbetat med agil och användarcentrerad utveckling liksom med analys, utvärdering och uppföljning av mål.
Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper i programmering, API:er och systemintegrationer då du jobbar med kravställning mot utvecklare och IT-ansvariga. Det är också ett plus om du har erfarenhet av verksamhetsplanering samt har haft samordningsansvar för uppföljning av budget. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Du är resultatinriktad, kommunikativ och stimuleras av utveckling. Du är en strukturerad lagspelare med god förmåga att samarbeta, du är lösningsorienterad och provar ofta nya vägar. Du arbetar metodiskt och effektivt och har god prioriteringsförmåga. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Katja Stjernlöf.
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Anna Hult för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket.
Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2020/28.
Senast den 18 november 2020vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00