OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som webbsamordnare kommer du att arbeta på Kommunikationsenheten med ansvar för samordning, planering, utveckling och förvaltning av myndighetens webbplatser och digitala tjänster. Du har ett särskilt ansvar för webbstatistik och analys. Du driver utvecklingen av mål och mätning samt processer för uppföljning och utvärdering av insatser och effekter så väl för webbplatser som för enskilda tjänster. Initialt kommer du att arbeta med uppbyggnaden av en ny digital plattform inom ”Forumet för miljösmart konsumtion och livsstil” och du arbetar även med att ta fram och utveckla digitala tjänster som stöttar målet att underlätta för konsumenter att agera hållbart.
I rollen som webbsamordnare ingår du ofta som produktägare i ett agilt utvecklingsteam. Du samordnar och håller i möten för utvecklingsprojekt, till exempel dagliga planeringsmöten, sprintdemos och intressentgruppsmöten med nyckelpersoner i organisationen och utvecklingsteamet. Du är även delaktig i årsplaneringen för verksamheten och prioriterar insatser utifrån myndighetens övergripande mål. Med stöd av webbanalys bidrar du till att prioritera de digitala insatser som enheten arbetar med. Du förser också övrig verksamhet med underlag för deras insatser när så är tillämpligt samt ansvarar för budgetering och uppföljning för dina projekt.
Din bakgrund
Du har relevant högskoleutbildning, gärna inom webb eller IT. Det är ett krav att du har några års erfarenhet av att arbeta som produktägare med kravställning och utveckling av webbplatser och/eller webbaserade system och tjänster. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med webbprojekt och webbförvaltning med bakomliggande CMS. Du har erfarenhet av webbanalysverktyg och är van att hantera och ta beslut utifrån dataunderlag från webbanalysverktyg, exempelvis Google Analytics. Du är duktig på att förstå och kommunicera hela bilden av ett utvecklingsprojekt och för dig är det lika självklart med agil och användarcentrerad utveckling som med analys, utvärdering och uppföljning av mål. Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper i programmering, API:er och systemintegrationer då du jobbar med kravställning mot utvecklare och IT-ansvariga. Det är också ett plus om du har erfarenhet av verksamhetsplanering samt har haft budgetansvar.
Du är resultatinriktad, kommunikativ, noggrann och stimuleras av utveckling. Du är en strukturerad lagspelare med god förmåga att på ett konstruktivt sätt leda team och arbeta självständigt. Du är bra på att samverka, är lösningsorienterad och vågar prova nya vägar. Du är metodisk och systematisk i ditt tillvägagångssätt och du planerar och gör tydliga prioriteringar och fördelar resurser effektivt. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Katja Stjernlöf. Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson OFR vid Konsumentverket och Bo Lång för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg.
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2017/184.
Senast den 6 mars 2017 vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00