OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.
Kommunikationsenheten ansvarar för och samordnar myndighetens övergripande kommunikationen internt och externt. Vi på enheten har i uppdrag att utveckla Tillväxtverket till en kommunikativt framgångsrik organisation och stärker organisationen i att planera och driva kommunikationsaktiviteter.
Vi söker dig som vill, kan och vågar driva utveckling av myndighetens digitala närvaro, särskilt på tillvaxtverket.se. Webbplatsen syftar främst till att ge besökarna tillgång till Tillväxtverkets erbjudanden inom kunskap, nätverk och finansiering.
Om tjänsten
Detta är en nyinrättad tjänst och du ingår i vårt team av webbspecialister. Som webbsamordnare driver du Tillväxtverkets digitala kundmöten och utvecklingen av tillvaxtverket.se framåt. Du har stort intresse för det som är nytt inom området och hur vi kan tillämpa det. Du tar egna initiativ till nyutveckling och användning av nya funktioner och metoder.
Du blir huvudansvarig för att samordna behoven av utveckling initierad av sakverksamheten och stötta i genomförandet. Du fungerar som bryggan mellan olika funktioner internt och gentemot våra externa konsulter. Du är därför bekväm med att utreda behov, hålla workshop och rådge andra. Du arbetar lösningsorienterat och pedagogiskt i stora och små uppdrag med användarnas behov i fokus. Du genomför projekt utifrån egen kompetens och tillsammans med externa leverantörer.
Du bidrar även till att lösa webbteamets uppdrag med teknisk och innehållsmässig förvaltning av tillvaxtverket.se, utbildning och stöd till en stor redaktörsgrupp, arbetar med supportärenden och vårt intranät. Du är sammankallande i webbteamet. Tjänstgöringsort är Stockholm.
Vi söker dig som har:
• Utbildning från universitet eller högskola motsvarande minst 3 års studier inom området kommunikation med inriktning webb/digital kommunikation. Alternativt annan utbildning/erfarenhet som Tillväxtverket bedömer likvärdig
• Minst tre års aktuell erfarenhet av webbarbete i form av projektledning, utveckling och förvaltning
• Erfarenhet av att analysera och omsätta de behov verksamhetens har till webblösningar utifrån möjligheterna med befintlig och ny teknik
• Erfarenhet av tjänstedesign
• Erfarenhet av att leda workshops
Följande är meriterande:
• Goda kunskaper i Sitevision
• Kunskap i Sharepoint, UX, SEO, Google Analytics, Agila utvecklingsmetoder
• Erfarenhet att utveckla digitala tjänster
• Erfarenhet av användarundersökningar och analys av statistik
• Erfarenhet av kravställning gentemot leverantör
Som person söker vi dig som är innovativ, prestigelös, engagerad och mål- och resultatorienterad. Du är handlingskraftig och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor och sista ansökningsdag
Anställningen är tillsvidare med tillsättning snarast enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2020-10-21. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Jenny Weimerbo, 08-681 65 71. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Astrid Pettersson, 08-681 93 58. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, 08-681 66 01.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär