OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Konsumentverket är en statlig myndighet som arbetar för att stärka och stödja konsumenter att göra medvetna val. Vi finns i Karlstad och är cirka hundratrettio personer som arbetar med att övervaka lagar och tillhandahålla konsumentinformation. Du kan läsa mer om Konsumentverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.konsumentverket.se
Vill du bli en av oss?
Webbsamordnare
Dnr. 2013/1245
Avdelningen Konsumentstöd består av Konsumentstöd gemensamt, Informationsenheten och enheten för Kunskapsstöd. Huvudsakliga ansvarsområden på avdelningen är informations- och kunskapsstöd till konsumenter, konsumentvägledare, budget- och skuldrådgivare och skola. Du kommer att arbeta på Informationsenheten.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med webbsamordning och löpande förvaltning av Konsumentverkets interna och externa webbplatser med ansvar för samordning och planering. Hantering av partners och leverantörer är en stor och viktig del av arbetet. Som webbsamordnare ansvarar du för att, tillsammans med projektledare, kravställa, upphandla och kvalitetssäkra utvecklingen av en ny webbaserad jämförelsetjänst. I det löpande arbetet ingår även att planera och genomföra andra projekt inom webbutveckling, koordinera vidareutveckling av Konsumentverkets webbredaktörer samt att delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.
Din bakgrund
Du har högskoleutbildning eller motsvarande utbildning som vi betraktar som likvärdig, gärna inom kommunikation med inriktning mot webb eller elektronisk kommunikation. Det är ett krav att du har en gedigen erfarenhet av förvaltning och kravställning för utveckling av externa och interna webbplatser. Du är van att arbeta med externa partners och leverantörer och har erfarenhet av kravställningar för tekniska webblösningar samt webbpublicering, webbanalys och sökoptimering på webben. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i EPiServer, Google Analytics och SiteSeeker.
Du är noggrann, serviceinriktad, strukturerad och drivande. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ men också att du har god samarbetsförmåga. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Du stimuleras av skiftande arbetsuppgifter och kan anpassa dig till ett varierat arbetstempo. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning, till och med 2014-12-31, med eventuell möjlighet till förlängning.
Önskat tillträde 2013-12-01.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Katja Stjernlöf.
Fackliga representanter är Elisabeth Hedin för ST-Konsument och Johan Jarelin för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker anställningen på Konsumentverkets webbplats, via Konsumentverkets rekryteringsprogram, e-Rekrytering. Gå in på www.konsumentverket.se/jobb. Det är viktigt att du även i ditt personliga brev anger dnr. 2013/1245.
Senast den 6 november 2013 vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00