OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en webbstrateg som kan leda arbetet med att utveckla våra digitala kanaler tillsammans med våra verksamheter.
Falkenbergs kommun har en hög ambition för sin webbnärvaro och använder digitala kanaler för att ge service åt, föra en dialog med och informera våra invånare, företagare, besökare och anställda. Webbplatsen kombinerar det publika gränssnittet med att också fungera som intranät för den inloggade.
Som webbstrateg i Falkenbergs kommun leder du arbetet med att vidareutveckla och förvalta våra digitala kanaler samt säkerställa så att de är tillgängliga och begripliga. Du arbetar för att webbplats och sociala medier ska vara en länk mellan kommunens organisation och invånare. Du fångar upp och samordnar önskemål från kommunens olika verksamheter och tar reda på vad våra invånare och medarbetare efterfrågar samt omsätter dessa och föreslår lösningar.
Du har ansvar för att omvärldsbevaka, behovsinventera, se tekniska möjligheter och begränsningar samt implementera, kvalitetssäkra och utvärdera. Arbetet omfattar både strategiska och operativa uppgifter, såsom strategiska diskussioner på ledningsnivå till projektledning, webbutveckling och systemadministration.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har högskoleutbildning eller motsvarande inom webb
• har erfarenhet av webbutveckling på såväl strategisk som operativ nivå
• har erfarenhet av att leda större utvecklingsprojekt inom webb
• har erfarenhet av såväl beställar- som utförarrollen
• har kunskap om användarcentrerade designprinciper och agil utveckling
Kunskap och erfarenhet av SiteVision är meriterande.
Det är viktigt att du är självgående och på ett strukturerat och omdömesfullt sätt väger samman komplex information och olika hänsynstagande inför beslut för att driva processerna vidare. För att verksamheten ska fungera på bästa sätt är ett professionellt arbetssätt med lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination med ett serviceinriktat sätt egenskaper som vi fäster stor vikt vid. Då arbetsuppgifter ställer stora krav på specialistkunskap är det väsentligt att du kontinuerligt underhåller dina kunskaper inom området och är en kunskapsresurs för andra inom organisationen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mustapha Radi
0346-885415
Mikael Paulsson
0346- 885267
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Miodrag ”Miki” Gocic
0346-885416
kanslichef Henrik Lundahl
kommunchef Rolf Landholm
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Håkan Gullberg
Kommunstyrelsens ordf Mari-Louise Wernersson
kommunchef Rolf Landholm
0346-88 61 36