OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad” - det är vår vision! Konsument- och medborgarservices mål är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar externa digitala kanaler, erbjuder konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning samt arbetar med frågor som rör hållbar konsumtion. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi cirka 200 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör hållbara vardagar tillsammans med oss?
Webbstrategiska verksamheten söker en junior webbstrateg med fokus på digital service och sociala medier.
Om du arbetar hos oss blir du en del av en dynamisk verksamhet och en innovativ grupp som präglas av ständig utveckling och ett gott samarbete. Du får arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld.
Förvaltningen sitter centralt i Göteborg i nyrenoverade, trevliga lokaler och erbjuder en arbetsplats med verksamheter i ständig utveckling och framåtanda. Vi har medarbetarförmåner, såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Webbstrategiska verksamheten arbetar tillsammans med stadens förvaltningar och bolag för att förenkla för boende, besökare och företagare i deras vardag. Detta gör vi bland annat genom att tillhandahålla stöd till stadens förvaltningar och bolag vid utveckling av den kommunikation som sker digitalt. Vi samordnar och utvecklar även de digitala kanaler och tjänster som är gemensamma för hela staden som till exempel goteborg.se, kalendarium.goteborg.se, Göteborgs Stads Facebooksida och Youtube-kanal.
Dina arbetsuppgifter innefattar att arbeta med att bedöma och fördela frågor och ärenden som kommer till verksamheten samt att arbeta med verksamhetens supportärenden. Du arbetar nära redaktörerna i stadens övriga förvaltningar och bolag för att stötta dem i arbetet med stadens webbplats goteborg.se.
Du kommer även att vara delaktig i arbetet med att skriva och publicera inlägg på stadens Facebook samt i utvecklingen av denna kanal.
I arbetet ingår också administrativa arbetsuppgifter såsom planering och hantering av utbildningar och att assistera i framtagande av remissvar och utredningar. Du kommer även att arbeta med att testa och utvärdera nya funktioner som utvecklas för goteborg.se.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom webb, media, journalistik eller motsvarande utbildning som kan ses som likvärdig.
Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med digital service och av arbete i olika digitala kanaler.
En god kunskap i svenska språket i tal och i skrift är ett krav och det är också goda IT-kunskaper. Har du arbetat med offentliga sociala media så är det meriterande.
Meriterande är också erfarenhet och kunskaper av webbpubliceringsverktyget WCM.
Du är en god skribent och brinner för att ge service till såväl boende, besökare och företagare som stadens verksamheter och webbredaktörer, till det har du också en god kommunikativ förmåga.
Du är trygg i att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva frågor framåt men det är också av stor vikt att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå dina mål.
Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.