OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Båstads kommuns ambition är att utnyttja kunskap och teknik som främjar kommunikation internt och externt. Vi arbetar med begrepp som 24-timmars myndigheten, e-tjänster och hög tillgänglighet med närhet till våra uppdragsgivare. En grundpelare i detta arbete är att utveckla vår hemsida och bygga upp vårt intranät? Låter det som en utmaning? Då kan du vara den nyckelperson vi söker! Du arbetar tillsammans med kommunens informatör och i nära samarbete med kommunens IT-avdelning och förvaltningarnas informatörer med att utveckla vår interna och externa information. Du förväntas driva utveckling och underhåll av kommunens hemsida och intranät. Du kommer att vara experten och ha tyngdpunkt i design-, layout- samt funktionsfrågor. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har: * Utbildning som webbdesigner eller motsvarande * Kunskaper och erfarenhet av design, layout och strukturering av webbplatser * Kunskaper inom information och kommunikation * Kunskaper och erfarenhet av Microsofts system, integrationslösningar, katalogtjänster och databashantering i MS SQL * Erfarenhet som webbmaster eller i liknande funktion Härutöver är det meriterande om du har erfarenhet av: * Webbpubliceringsverktyget EPIServer samt sk medborgarassistenter och e-tjänster * Ärende- och dokumenthanteringssystemet Diabas * Ljud- och bildfunktioner typ inspelning, utsändning, streaming, redigering mm * Kunskaper kring kodning av webbsidor (html, xml, webbservices, soap mm) Vidare skall du ha akademisk bakgrund, erfarenhet att leda projekt, kunna skapa effektiva rutiner och processer kring det arbete som du utför. Du skall också ha god pedagogisk förmåga, vara självgående och initiativrik samt ha lätt för att hitta lösningar på problem.