OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
De senaste åren har Webhelp Nordic expanderat med nya kontor och kunder i de nordiska länderna, Baltikum och Spanien. Sammanlagt jobbar cirka 3500 medarbetare på Webhelp Nordic. Vi är ett av Europas ledande företag inom outsourcad kundtjänst och teknisk support.
Vi satsar på vår arbetsmiljö och utvecklar en HR BP tjänst med inriktning mot dessa frågor. Vakansen som vi har utgörs av ett vikariat pga av föräldraledighet som sträcker sig till mars 2023.
OM TJÄNSTEN:
Arbetsmiljö är fokus i den här rollen men vi söker efter någon som är kunnig inom hela HR området. Specialiseringen mot arbetsmiljö och arbetsanpassning är en roll under utveckling och den individ vi anställer kommer ha påverkningsförmåga på utformningen. Vi ser därför att du har högskoleutbildning inom HR, arbetsmiljö eller motsvarande och goda kunskaper om relevant lagstiftning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har lätt att få medarbetare med dig.
Du trivs i en roll med eget ansvar och att jobba med förbättrings- och förändringsarbete, framförallt inom arbetsmiljöområdet.
Som person är du samarbetsorienterad, analytisk och har en god förmåga att arbeta strukturerat. Du är kommunikativ och trivs i en bred verksamhetsnära roll som innebär att arbeta både strategiskt och operativt.
VILKA BLIR MINA KOLLEGOR?
Du kommer ingå i ett svenskt HR team bestående av HR generalister, HRBPs och HR admin som leds av vår Svenska HR Manager. Vårt svenska team i sin tur samverkar med 9 andra länder i vår nordiska/baltiska organisation och runt 70 HR kollegor. I Sverige sitter vi fördelade över våra 7 siter och har 1600 anställda och 200 chefer i arbetsledande funktion.
Hos oss arbetar du i en dynamisk och fartfylld organisation under tillväxt som ställer krav på din förmåga att hantera stress och självständigt kunna lösa dina ärenden. Utveckling och förändring är två ord som genomsyrar vår verksamhet och du är således inte rädd för att utmana, utveckla och anpassa dina arbetssätt efter vad situationen kräver. Planering och organisering är två självklarheter för dig då vi jobbar med mycket projektarbete inom HR organisationen. Till det ser vi att ett affärsinriktat förhållningssätt är en vinnande egenskap i denna organisation.
VI ERBJUDER DIG:
Förtroendearbetstid med 30 dagars semester
Individuellt satt lön
Friskvårdsbidrag och kollektivavtal
FOKUSOMRÅDEN:
Utveckla och utbilda chefer samt blivande chefer i HR-processer, samt identifiera utbildningsbehov.
Samverka med skyddsorganisation och fackliga förtroendevalda inom arbetsmiljöområdet och övriga HR-området
Delta i projekt främst inom arbetsmiljö
Bidra till utvecklingen av arbetssätt, processer, riktlinjer och verktyg
Ett brett arbete inom hela HR-området med operativa likväl strategiska frågor.
Konsultativt arbete i nära samarbete med chefer i frågor kring arbetsrätt, rehabilitering och arbetsmiljö.
Facklig samverkan
KVALIFIKATIONER:
En akademisk utbildning inom personalvetenskap (eller annan likvärdig utbildning).
Du har goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor.
Erfarenhet av chefsstöd
Praktiskt erfarenhet av arbetsanpassning- och arbetsmiljöfrågor
Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Några års erfarenhet av operativt HR arbete
START: Så snart som möjligt, eller enligt överenskommelse
PLACERINGSORT: Något av våra kontor i Sverige (Ånge, Umeå, Stockholm, Göteborg, Norrköping, Östersund, Kalmar). Vi är en organisation som är vana vid att arbeta digitalt så placeringsort är av mindre vikt, Rollen kommer supportera hela Sverige
ANSTÄLLNINGSFORM: Vikariat till mars 2023
ARBETSTIDER: Förtroendearbetstid