OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN SOM WORKFORCE AND REAL TIME MANAGER
Som Workforce and Real Time manager arbetar du i den operativa ledningsgruppen på uppdraget och rapporterar direkt till Head of operations. I din roll förväntas du driva och utveckla samtliga processer knytna till bemanningsplaneringen för bolagets uppdrag. Ditt fokus ligger på organisering, effektivisering, förändringsarbete, analys och nyckeltal. Du skapar förutsättningar efter verksamhetens behov och ansvarar över koordinering av bemanningen, prognotiseringen och optimeringen av bemanningsplaneringen.
I rollen ingår kravställande på verksamheten kring långsiktiga kapacitets- och bemanningsplanering samt säkerhetsställa en effektiv bemanning tillsammans med head of operations. Du förväntas se och optimera kapaciteten och att kontinuerligt se över processer och arbetsätt för att optimera din egen och ditt teams resultat.
I rollen som Workforce and Real Time manager har du även personalansvar över ett team på fyra personer. Dina medarbetare sitter lokalt och på distans. Du bedriver ditt ledarskap utifrån våra värderingar och ansvarar för att utveckla dina medarbetare. Du delegerar arbetsuppgifter och ansvarar över att teamet uppnår sina mål. Du kommer också vid behov vara delaktig i rekryteringsprocesser till ditt team.
VI SÖKER DIG SOM HAR...
- Hög kommunkations förmåga
- God förmåga att planera och organisera
- Analytisk
- Problemlösare
- Resultatinriktad
- Kan hantera stora mängder data
- Ett sinne för siffror och har lätt att tolka grafer/diagram.
- Lyhörd
- Mycket goda kunskaper i excell
Du har minst gymnasial utbildning. Vi ser det som meriterande om du har ledarskapserfarenhet och/eller 3-5 års erfarenhet av arbete i en liknande roll.
START: 2020-12-28, eller enligt överenskommelse
PLACERINGSORT: Stockholm, Norrköping eller Umeå
ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid med 6 månaders provanställning
ARBETSTIDER: Kontorstider
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-12-21. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Making business more human for the world’s most exciting brands
We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.
Webhelp is committed to making business more human.
It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.
Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.
Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.
Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.
By choosing Webhelp they access the passion and experience of 50,000 game-changers from more than 140 locations in 36 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in, because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers and on their partners’ business.
Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.
Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.
Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.
More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Cvijetic
Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780