OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsdagar kommer att bestå av utmanande teknisk felsökning
Vill du få nya eller vässa dina tekniska kunskaper? Som kollega i vårt team arbetar du med att lösa olika tekniska ärenden, effektivt och med fokus på kundens bästa. Du kommer att jobba på en trevlig och dynamisk arbetsplats där vi alltid strävar efter att ha kul på jobbet. Din teamleader, som alltid finns nära till hands, ser till att du får det stöd och den utbildning du behöver, och att din personliga utveckling står i fokus hos oss.
Om oss på Webhelp
Webhelp grundades 1999 och har under den tiden hunnit växa markant. Vi finns idag i över 50 olika länder och på 170 olika platser runt om i världen. På Webhelp jobbar det ca 75 000 anställda globalt. Med dessa milstolpar uppnådda är vi idag fortfarande måna om att fortsätta leverera kundservice i världsklass och att fortsätta expandera och utvecklas! Vill du vara med oss på den resan?
Dina dagliga arbetsuppgifter
- Ta emot inkommande samtal från befintliga kunder
- Svara på frågor om bredband och TV-tjänster för Telenors kunder
- Felsöka de tjänster som vi förmedlar till kunden och följa upp support-ärenden
- Merförsäljning till befintliga kunder samt lära sig att proaktivt hitta eventuella behov kunden kan ha i samtalen
Under de första veckorna hos oss kommer du att få en gedigen grundutbildning uppdelad i tre tillfällen. Den är på heltid och, på grund av den rådande situationen, måste du påbörja ditt jobb och utbildning hos oss hemifrån. Efter det kommer du att arbeta på Webhelps kontor i Umeå. Fokus under utbildningen är att du som nyanställd ska känna dig trygg i din arbetsroll och få den kunskap som krävs för att besvara kundförfrågningar.
Vi söker dig som…
- Helst har IT-inriktad gymnasie/YH-utbildning eller ett tekniskt intresse
- Vill hela tiden lära nytt och kan arbeta självständigt
- Är en duktig problemlösare som tycker om att arbeta i en livlig miljö
- Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
- Talar flytande svenska och känner sig bekväm med att hantera samtal på engelska
- Är öppen för att arbeta kvällar och helger då det är ett krav
Det är meriterande om du har erfarenhet av något system för ärendehantering, kundinformationssystem, felsökningsverktyg, förståelse för nätverk LAN, WAN, WLAN.
Goda utvecklingsmöjligheter
För den som visar engagemang och driv har goda möjligheter att utvecklas inom Webhelp. Blir du vår kollega kommer du börja tjänsten med en introduktion och en resa i vår trainer-utbildning. Du kommer garanterat utveckla dina tekniska kunskaper, din kommunikativa och sociala förmåga hos oss. Det sker också löpande internrekryteringar för andra spännande rolller inom organisationen!
Bakgrundskontroll av belastningsregister förekommer.
START: 2022-01-17
PLACERINGSORT: Umeå
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 80% (börjar med 6 månaders provanställning)
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, 08:00-21:00 måndag-fredag, helger 10:00-19:00
Making business more human for the world’s most exciting brands
We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.
Webhelp is committed to making business more human.
It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.
Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.
Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.
Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.
By choosing Webhelp they access the passion and experience of 75,000 game-changers from more than 170 locations in over 50 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners’ business.
Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.
Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.
Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.
More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.
Swedish
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Cvijetic
Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780