OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på att navigera dig mellan digitala verktyg? Har du tidigare varit ansvarig för att leda/delta i olika webbprojekt? Har du kanske tidigare erfarenhet av att arbeta på ett e-handelsbolag? Sök då tjänsten redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som webmaster hos vår kund ansvarar och genomför du löpande uppdateringar av koncernens webbplatser och leder utvecklingen av och underhåller digitala verktyg. Du ansvarar för att förse flertalet databaser med produktberikande information, som texter, bilder och dokument. Genom ett grundligt förarbete skapar du underlag som ger digital annonsering bästa möjliga resultat.
Exempel på huvudsakliga ansvarsområden:
• Delansvar för att varumärkenas profiler, kännetecken och att kommunikation efterföljs och hålls uppdaterade
• Ansvar för att alla hemsidor i webbplattformen underhålls, uppdateras och fungerar
• Löpande underhålla och uppdatera konfiguratorer och digitala verktyg
• Optimera webbplatserna och analysera utfall
• Hantera och administrera databaser som FINFO
• Leda/delta i olika webbprojekt för utveckling av plattformarna
• Framtagning av digitalt marknadsmaterial så som webbannonser med mera
• Vara behjälplig vid administrativt arbete på avdelningen marknad
Hos vår kund kommer du att ersätta en person som ska på föräldraledighet och uppdraget sträcker sig mellan januari 2021 – augusti 2021. Efter denna period finns det goda möjligheter för dig att gå över till vår kund som anställd hos dem. För att introduktionen ska bli så bra som möjligt önskas att du kan starta redan v. 51 så personen som du kommer att ersätta kan ge dig en grundlig överlämning.
Om företaget
Vår kund ingår i en koncern som utvecklar, marknadsför och distribuerar interiör, exteriör och renoveringsprodukter till konsument och proffsmarknaden i Norden. Verksamheten bedrivs genom tre bolag där alla har marknadsledande positioner inom sina sortimentsområden och består av cirka 100 anställda. Denna tjänst är som webmaster för alla bolagen inom koncernen.
Företagskulturen hos vår kund beskrivs som högt i tak, flexibelt, frihet under ansvar och det finns alltid en strävan efter att utvecklas som bolag.
Mer information om företaget ges vid intervjutillfälle.
Din profil
Vi söker dig som är digitalt duktig och har ett stort intresse för webb. Vi önskar även att du är en person som gillar att tänka nytt och är inte rädd för att komma med egna tankar och idéer. Just nu händer det mycket hos vår kund och därför är det viktigt att du gillar att ta dig an nya utmaningar och ett plus är om du tidigare jobbat på ett bolag där du har varit med om en liknande resa.
Skallkrav:
- Relevant eftergymnasial utbildning
- Cirka 1 års arbetslivserfarenhet som webmaster eller liknande ämbete
- Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Bakgrund från ett E-handelsbolag
- Erfarenhet av FMCG (fast-moving consumer goods)
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Startdatum: V. 51 2020
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid, 100 %
Urval sker löpande! Ser fram emot din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
- Män dominerar Internet-branschen
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996