OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wedins Skor & Accessoarer AB är en ledande aktör inom segmentet accessoarer i Norden, med välkända varumärken och ett butiksnätverk med 153 butiker.Wedinskoncernen står inför en period med stora utvecklingsprojekt rörande koncernens olika butikskoncept.Syftet med utveckling och uppgradering av deras butikskoncept är att skapa attraktiva och lockande butiksmiljöer för att nå optimal försäljning Arbetsbeskrivning: Vi söker för kunds räkning en löneadministratör till Wedins kontor i Alvik.Kontoret hanterar i dagsläget cirka 1000 löner i månaden vilket betyder att arbetsbelastningen delvis är hög.Du kommer att arbetar med hela löneprocessen, intygsskrivningar, avtal, sjuklöner, statistik, redovisning av skatter och soc.Avgifter, kontakter med pensionsföretag och andra lönerelaterade arbetsuppgifter. Arbetets omfattning: Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd av Wedins.Kompetenskrav: Du bör vara minst gymnasieekonom och eventuell vidareutbildning inom löneadminstration och gärna med minst 1 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.Det är en fördel om man har erfarenhet av lönesystemet Soft One, Huldt & Lillevik och gärna erfarenhet av något tidredovisningssystem ex TimeGrip.Personliga egenskaper: Som person är Du positiv, social, flexibel och serviceinriktad och då vår målgrupp är Butikschefer och medarbetare förutsätter vi att Du har stor känsla för integritet och är van vid att arbeta både självständigt och i grupp. Intresserad?Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.