OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wedins söker en driven försäljnings och etablerings controller Wedins Skor & Accessoarer AB är en ledande aktör inom segmentet accessoarer i Norden, med välkända varumärken och ett butiksnätverk med 153 butiker.Wedinskoncernen står inför en period med stora utvecklingsprojekt rörande koncernens olika butikskoncept.Syftet med utveckling och uppgradering av deras butikskoncept är att skapa attraktiva och lockande butiksmiljöer för att nå optimal försäljning Arbetsbeskrivning: Som Controller på Wedins kommer du att ha en delad roll mellan försäljnings och etableringsavdelningen.På etableringsavdelningen kommer du bland annat att bistå dina medarbetare med följande uppgifter: -Projektuppföljning -Ta fram referenshyror -Göra analyser och lönsamhetskalkyler -Bevaka investeringsbudgetar och projektplaner När det kommer till försäljningsavdelningen kommer du bland annat att jobba med följande uppgifter: -Uppföljning och analys av nyckeltal -Uppföljning och analys av butiksresultat -Aktivt delta i budget och prognosarbetet -Stödja försäljningsorganisationen i ekonomiska frågor -Utveckla koncernens beslutsstöd -Föredragande i ekonomifrågor på försäljningschefsmöten -Diverse analyser och utredningar rörande försäljnings och lönsamhetsutveckling på butiker. Arbetets omfattning: Detta är ett vikariat som sträcker sig fram till september 2009.Du kommer under denna period att vara anställd av Brainpeople som konsult. Kompetenskrav: För att trivas och kunna göra det bästa av denna roll krävs det att du har grundläggande kunskaper i redovisning samt avtalsrätt.Det är viktigt att du är bevandrad i Excel då du kommer att jobba mycket med programmet för analysarbete samt rapportering.Det är meriterande om du har jobbat i systemen Cognos samt Sektor, men detta är ej ett krav.Då du kommer att använda dig av Excel dagligen ser vi att du har goda kunskaper inom det området. Utbildning: Vi ser att du antingen har en högskoleutbildning med inriktning mot redovisning/ekonomistyrning alternativt gymnasiekonom med några års erfarenhet av liknande uppgifter. Arbetslivserfarenhet: Vi ser helst att du har jobbat som Controller alternativt Redovisningsekonom i minst ett år.Det viktiga är att du känner dig trygg i din roll som ekonom och att du har stor förståelse för den ekonomiska processen. Personliga egenskaper: Du är en positiv och driven person med en del skinn på näsan.Du har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt.Givetvis är du noggrann och analytisk och ser till att saker blir gjorda.Då du kommer att ha kontakt med många i organisationen är det viktigt att du har stor social kompetens. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.