OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
På Weinig Group jobbar idag närmare 2000 medarbetare världen över. Tillsammans utvecklar, tillverkar installerar och underhåller de världsledande maskiner och anläggningar inom bearbetning av massivt trä, med en omsättning över 350 miljoner euro årligen. Allt med en ledande teknologi och ett koncept som ger högsta kvalitet, samt ekonomiskt och hållbarhetsmässigt föredömliga produktionsprocesser till sina kunder.
På uppdrag av Weinig Service Center Sverige söker vi nu ännu en medarbetare till deras kontor i Halmstad. Då Weinig är stabil arbetsplats och satsar framåt, med en ökande trend just inom skogsindustri/maskinbyggnation som drabbat dem positivt. Med den ökande trenden och p.g.a. pensionsavgång ges nu rum för ytterligare en person som skall gå in i rollen som Teknisk Kundsupport/Innesäljare, en personligt utvecklande och spännande resa.
Som ny kollega får du en professionell introduktionsperiod tillsammans med erfarna kollegor, delvis förlagd till huvudfabriken i Tyskland samt här i Sverige. Weinig Service Center erbjuder attraktiva anställningsvillkor.
Arbetsbeskrivning
I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att planera samt administrera servicearbeten och reservdelar. Du agerar som kontakt och guidar kunderna så att deras produktionsanläggningar rullar, har rätt utrustning och är i gott skick. Jobbet kräver viss teknisk kunskap vilket du får via internutbildning men det är bra om man har teknikförståelse eller intresse för teknik.
Du utgår från kontoret i Halmstad, men jobbar mot befintliga kunder såväl i Sverige som runt om i världen. Då du också kommer att jobba mycket i nära samarbete med huvudfabriken och serviceavdelningen nere i Tyskland är goda kunskaper i koncernspråket engelska ett krav. Inne på Halmstadkontoret, beläget i Söndrums industriområde, jobbar du med kollegor där det är högt till tak och där gott samarbete är nyckeln till framgång.
Utbildning
Avslutad gymnasial utbildning. Meriterande med högskola eller KY utbildning med inriktning teknik/administration/sälj.
Krav:
B-körkort.
Flytande svenska i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska språket (tal och skrift).
Meriterande om du har ytterligare språkkunskaper, framförallt från tyskan, franskan eller de nordiska språken.
Erfarenhet
Du som söker bör ha arbetat med alternativt ha goda kunskaper inom administration av servicearbeten med reservdelar. Meriterande med kunskap inom hydraulik, pneumatik samt elektronik. Du bör vara datorvan och det är bra om du tidigare har jobbat i SAP eller Axapta. Har du även kunskap av ritningsläsning, schemaläsning, CAD eller har ansvarat för reservdelar tidigare är detta givetvis en fördel.
Personliga kvalifikationer
Vi ser att du är en duktig coordinator som är bra på att skapa kontaktytor för att kunna lösa problem genom andra. Det är en fördel om du har tekniskt intresse, vidare är du resultatorienterad, driven och besitter hög servicekänsla. Då du i arbetet kommer att ha många externa kontakter och flera interna kanaler till hjälp krävs också att du är en god kommunikatör och gillar att ha daglig kontakt med människor.
Lön och anställningsvillkor
Lön enligt överenskommelse.
Ansökan
Skicka din ansökan via länken (eller via https://career.palmpartners.se/lediga-tjanster) redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller behöver komma i kontakt med rekryteringsansvarig görs detta enklas på mail: niclas.arheden@palmpartners.se alternativt på tel. 0733897675.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linus Lindersjö
0708-398731
Aron Jegers
Linus Lindersjö
0708398731