OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu utökar vi vårt team med fler serviceproffs!
Clarion Hotel Sea U har Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare arbetar vi varje dag för att överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnade februari 2021 och har 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Till hotellet söker vi nu ytterligare talanger: ”Welcome Office Agents” (receptionist) För extrapersonal vid behov, helger och till sommaren
Vi letar efter dig som är glad, positiv, har en härlig energi och är en riktig doer! Vårt motto är ansvar är inte något man tar utan något man får och det vill vi se genomlysa i dig under dina arbetspass.
I tjänsten ingår:
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, fakturering med mera.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Korrekt hantering av kortslippar och fakturering enligt givna instruktioner.
• Försäljning av det produktutbud som finns i receptionen.
• Att aktivt ta del av relevant information.
• Aktivt arbete med merförsäljning.
• WOA är under sitt pass ansvarig för att reklamationer behandlas på korrekt sätt
• Arbetar för att passets checklista blir gjord.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
• Är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
• Aktivt delta på avdelningsmöten.
• Aktivt använder hotellets kund uppföljningssystem, Loopon
• Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Att behandla våra gäster och kollegor med respekt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av närmsta chef
Tidigare arbete inom reception och erfarenhet inom Nordic Choice Hotels är meriterande.
Lön: Enligt kollektivavtal
Arbetstider: Skiftarbete, dag, kväll och helg.
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Skicka in ansökan idag!
Lycka till!
Louise Johansson
Service Crew Supervisor, Welcome Office