OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WELCOME OFFICE MANAGER (Recpetionschef) till nya Clarion Hotel Sea U
Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.
Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Welcome Office Manager (WOM) rapporterar till Hotel Manager (HM) och är en del av hotellets avdelningschefsgrupp.
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för service manager, receptionister och nattpersonal.
I tjänsten ingår:
• WOM förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• WOM arbetar aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• WOM ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
•
• Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av WOM själv skall planeras i samråd med närmsta chef.
• WOM ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med närmaste chef.
• Tillse dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
• WOM ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
• WOM ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
• WOM arbetar tillsammans med närmsta chef fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• WOM ansvarar för att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetsystemet.
• Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationeer.
• WOM ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• WOM ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
• WOM är den som godkänner om fakturering är tillåten för logi. Detta görs i samförstånd med grupp & konferensbokning enligt gängse rutin.
• Ansvar för avstämningar av provisioner gällande logi
• Ansvar för att no show och sena avbokningar debiteras enligt policy
• WOM ansvarar för att den egna avdelningen följer angivna revenue-instruktioner vid försäljning av hotellnätter
• Ev andra uppgifter delegerade av närmsta chef .