OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu letar vi efter en trygg och stark profil till vår reception!
Clarion Hotel Sea U har Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare arbetar vi varje dag för att överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnade februari 2021 och har 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Till vår reception söker vi nu en ambitiös, driven och energisk: ”Welcome Office Shift Leader”. Welcome Office Shift Leader rapporterar till Service Crew Supervisor, Welcome Office.
I tjänsten ingår:
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• Traditionellt receptionsarbete med ansvar för daglig drift av Welcome Office.
• Att tillsammans med avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med diverse frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Planering och schemaläggning tillsammans med SCS.
• Upplärning, utbildning samt uppföljning av ny och befintlig personal.
• Arbeta fram rutiner för avdelningen, kvalitetssäkra dessa och säkerställa att de efterföljs.
• Vid behov - förberedelse och välkomnande av konferensgrupper.
• Engagerad i att avdelningens uppsatta mål nås och arbetar aktivt för detta.
• Säkerställa att fakturor och betalningar slås ut i tid med korrekt information.
• Ansvarig för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand och säkerhetsrutiner.
• Att vara en förebild och leda arbetspasset i att ge fenomenal service.
• Skapa och arbeta för ett gott arbetsklimat och samarbete mellan de olika avdelningarna på hotellet och verka för en god kultur på avdelningen tillsammans med resten av teamet.
• Ev andra uppgifter delegerade av närmsta chef .
Talangen vi söker:
• Några års erfarenhet från gästservice och hotellreception.
• Ett sprudlande serviceproffs med stark känsla för försäljning.
• En person som gillar högt tempo, vågar fråga och tar egna initiativ.
• En initiativrik problemlösare som är flexibel i alla lägen och tar eget ansvar.
• Har en positiv inställning och en doer mentalitet.
• En teamplayer med god samarbetsförmåga och ansvarskänsla.
• Är flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.
Tidigare erfarenheter inom reception är ett krav, erfarenhet inom Nordic Choice Hotels är meriterande.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med allt vad det innebär att arbeta på ett nyöppnat hotell. Vi tror att du inte bara söker ett nytt jobb, du söker en livsstil där din talang kan utvecklas tillsammans med oss.
Lön: Enligt kollektivavtal
Tjänstgöringsgrad: 80%
Arbetstider: Skiftarbete, dag, kväll och helg.
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Skicka in ansökan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Lycka till!
Louise Johansson
Service Crew Supervisor, Welcome Office