OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WELCOME OFFICE SUPERVISOR TILL NYA CLARION HOTEL THE PIER
Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel®The Pier upp sina dörrar! Vi strävar efter att skapa ett hotell i internationell miljö där öst möter väst i både service, mat, inredning och möten. Hotellet har 254 hotellrum, två restauranger och en rooftop bar, relaxavdelning och konferensytor med ambition att skapa en internationell mötesplats och ett nytt pulserande vardagsrum för Göteborgarna, mitt i hjärtat av innovativa Lindholmen.
Hotellet kommer dessutom vara ett självklart val för matälskare då strävan är att skapa Sveriges mest genuina kinesiska à la carte restaurang: Fei. Här kommer det bjudas på en gastronomisk resa, en upplevelse där gästerna möts av en livlig, festlig stämning och avnjuter en genuin kinesisk matlagning gjord på färska nordiska ingredienser.
Vi letar efter passionerade och drivna medarbetare som precis som vi brinner för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och mindset Being Ever Changing förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel®The Pier att verkligen utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.
Just nu söker vi en driven och ambitiös Welcome Office Supervisor som ska vara med och driva servicen i hotellets reception och mötesavdelning. Du kommer tillsammans med teamet att vara med och utveckla avdelningen och ingå i hotellets supervisor-grupp, du rapporterar till Guest Service Manager.
Som Welcome Office Supervisor har du en avgörande roll i att tillsammans med teamet skapa unika upplevelser för hotellets gäster samt att leda teamet i att ge fenomenal service. Därför tror vi att du har erfarenhet från servicebranschen och ett arbete i en hotellreception.
Din positiva inställning, ditt problemlösande arbetssätt och härliga energi smittar av sig till personer omkring dig. Du har god organisationsförmåga, är proaktiv och drivs av samarbete både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!
Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell och restaurang!
I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom:
• Ansvar för daglig drift av hotellets reception och mötesavdelning.
• Att leda teamet i att ge fenomenal service och tillsammans med avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster.
• Operativt arbete där du förväntas vara i driften största delen av din arbetstid och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Leda och fördela arbetet samt schemaläggning, tidrapportering, upplärning och utbildning inom avdelningen i samråd med närmsta chef.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta mål/merförsäljning för avdelningen, samt vara en förebild.
• Arbeta fram rutiner för avdelningen, kvalitetssäkra dessa och säkerställa att de efterföljs.
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet
Rekrytering kommer ske löpande därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.
På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?
Sök innan sista ansökningsdag den 1. augusti
Vill du veta mer om Clarion Hotel The Pier? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Bara i Göteborg så öppnar vi de närmaste åren utöver Clarion The Pier, Clarion Hotel Draken & Clarion Hotel Karlatornet.