WFM Specialist sökes till Responda Group

WFM Specialist sökes till Responda Group

Arbetsbeskrivning

Besöksentre finns på plan 6

Responda Group

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge.

Om tjänsten

Som WFM specialist kommer du att få ett varierat arbete där du bidrar till både kund- och medarbetarnöjdhet. Du kommer att arbeta med vår bemanning på olika nivåer. Du kommer ansvara för att ta fram volymprognoser och i samråd med övriga i teamet säkerställer du att vi vid varje tid är rätt bemannade. Du gör även FTE-beräkningar på befintliga och nya uppdrag, följer upp prognoser och utfall och planerar vilka kompetensbreddningar som behöver göras. Du analyserar och tar fram åtgärder för hur vi hela tiden kan bli bättre.

Du kommer även arbeta med operativ arbetstidsplanering, det gäller även schemaläggning för våra telefonister och kundservicemedarbetare. Du verkar aktivt för att nå företagets målsättningar samt för hög kund- och medarbetarnöjdhet och säkerställer efterlevnad av gällande lagar, regler och policys. Tjänsten kan placeras på något av våra kontor inom Responda Group.

Vi tror tjänsten passar dig som:

• har erfarenhet av arbetet med WFM på ett större contact center
• har erfarenhet av att ta fram prognoser och rapporter som bygger på stora datamängder
• är en duktig Excel-användare som brinner för datadrivna analyser
• har ett stort intresse för olika typer av system, har du tidigare arbetet i Calabrio Teleopti och Power-BI är detta meriterande
• erfarenhet av personalplanering och personaladministration, gärna från en dygnet-runt verksamhet eller liknande bransch
• goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Och som person är du troligtvis noggrann och nyfiken och vill hitta nya arbetssätt som förenklar vardagen. Du tar hänsyn till helheten och har en förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra samt ser vikten av samarbete både inom och utanför avdelningen. Du bör även ha förmågan att arbeta strukturerat, både i grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.

Vårt erbjudande

Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion.

Vill du veta mer?

Vi kallar till intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vill du veta mer om tjänsten kontakta Stefan Rydén 070-3309904.

Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.

Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: H1 Communication
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 23 november 2023

Liknande jobb


24 november 2024