OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Willhem AB ägs av Första AP-fonden och är ett bostadsbolag som tror på idén om ett boende som man längtar efter, är stolt över och trivs i. Vi äger, förvaltar och utvecklar trygga bostäder på tillväxtorter i Sverige med en service som förenklar livet för våra hyresgäster. Att driva vår verksamhet långsiktigt och sträva efter att vara affärsmässiga, kundfokuserade, nyskapande och ansvarsfulla är viktiga delar i vår värdegrund. Läs gärna mer på willhem.se.
Willhem AB har i dag ca 275 anställda och ca 26 600 bostäder på 13 orter i Sverige. I Linköping är vi det näst största bostadsbolaget med 23 anställda och ca 3 500 bostäder.
Har du utbildning eller erfarenhet inom fastighetsförvaltning och motiveras av att leda och utveckla personal? Vill du arbeta på ett nyskapande fastighetsbolag som kännetecknas av en ansvarsfull, kundorienterad och hjälpsam företagskultur? Då kanske du är rätt person för tjänsten som Fastighetsförvaltare med personalansvar på Willhem AB i Linköping!
Arbetsuppgifter
Eftersom en av våra fastighetsförvaltare har valt att gå vidare mot nya utmaningar söker vi nu en ny stjärna till förvaltningsteamet i Linköping. Du kommer att bli en av Willhems 3 fastighetsförvaltare i Linköping och du rapportera till Fastighetschefen för Linköpingskontoret.
Du har övergripande resultat- och personalansvar för ditt tilldelade förvaltningsområde med tillhörande medarbetargrupp på ca 5-8 personer som består av bovärdar och förvaltningsassistenter. Att ansvara för förvaltning och optimering av uthyrnings-, skötsel- och ärendeprocesser är också en stor del av dina arbetsuppgifter.
Du leder, coachar och utvecklar din medarbetargrupp samt säkerställer att gruppen utför sitt arbete enligt affärsplanen och på ett serviceinriktat sätt. Du ansvarar också för att myndighetsbesiktningar genomförs, att åtgärder vidtas och myndighetskrav tillgodoses. Tjänsten innebär många olika kontaktytor och samarbeten med hyresgäster, medarbetare, entreprenörer och myndigheter.
Placeringsort Linköping
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Fastighetsförvaltare med personalansvar på Willhem i Linköping ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, fastighetsekonomi, fastighetsjuridik eller liknande samt ett par års relevant arbetslivserfarenhet. Alternativt om du har anskaffat fastighetsförvaltningskompetens genom omfattande arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen.
Du har mycket god datorvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Att du innehar B-körkort är också ett krav. Det är meriterande om du tidigare har arbetslivserfarenhet från någon form av ledande roll.
I den här rekryteringen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är trygg i din kompetens och kan med ditt pedagogiska, kommunikativa och förtroendeingivande sätt engagera och motivera dina medarbetare samt självständigt driva ditt arbete framåt. Du värdesätter och lyfter fram samarbete, kundfokus och kvalitet i det dagliga arbetet. Du är insatt i och förstår förvaltningsprocessen och arbetar prestigelöst, affärsmässigt och målinriktat. Du har viljan att utveckla, motivera och leda personal samt ser möjligheterna till förbättring och effektivisering i olika arbetsprocesser tack vare ditt naturliga driv och din flexibilitet.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Willhem AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor angående tjänsten kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på 011-19 18 98 eller therese.fyhr@jeffersonwells.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!