OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Willhem är ett bostadsbolag med starkt fokus på hög kundservice och trygghet i boendemiljön. Vi äger och förvaltar cirka 16 500 hyreslägenheter och finns på nio delmarknader; Borås/Ulricehamn, Göteborg, Halmstad, Jönköping, Karlstad, Västerås, Linköping, Malmö, Stockholm. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Med Första AP-fonden som ägare utvecklar vi ett långsiktigt och ansvarsfullt bostadsbolag.
Willhem i Linköping består av cirka 3200 bostäder. Områdeskontoret utgörs för närvarande av 22 medarbetare som servar våra hyresgäster.
Willhem söker Projektledare till Linköping
Willhem är ett bolag i ständig utveckling, tillväxt och förändring. I rollen som Projektledare kommer du tillsammans med Fastighetschefen utveckla våra fastigheter i Linköping.
Arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att arbeta nära Fastighetschefen när det gäller att planera, driva och avrapportera de projekt som finns i projektportföljen. Arbetet kräver stort eget ansvar då du kommer att ansvar för projektens samtliga stadier, från att utreda, skapa och utforma innehåll till att driva och genomföra projektet. För större projekt består ditt arbete av att ha den dagliga kontakten med anlitade leverantörer och projektledare, vilket innebär att kandidaten ska medverka vid byggmöten, upphandlingar och besiktningar för projekt. För mindre projekt innebär det att ha direkt kontakt med entreprenörer och se till att genomförandet följer uppsatta mål för tider, ekonomi och kvalitet.
Din profil
Vi ser gärna att du är utbildad Byggnadsingenjör eller har en eftergymnasial utbildning inom bygg- eller fastighetssektorn. Du har förståelse för byggprocessens samtliga skeden såsom utredning, kalkyl, planering, projektering, entreprenadupphandling, byggledning och kontroll. Vidare ska du ha arbetat som projektledare tidigare och därmed ha förståelse för de ekonomiska delarna som projektet innehar, såsom styrning, uppföljning och rapportering. Då du kommer ha daglig kontakt med leverantörer och hyresgäster krävs det att du behärskar det svenska språket obehindrat. Vidare är det ett krav att du innehar körkort.
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskaper inom:
- AB/ABT
- Upphandlingar av entreprenörsavtal och konsultavtal
- Ekonomisk uppföljning
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten hos dig som söker och vill att du är en god relationsskapare som trivs med att arbeta nära såväl kollegor som hyresgäster och leverantörer. För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att arbeta strukturerat och har god planering i ditt arbetssätt. Du har även god förmåga att formulera dig i skrift och tycker om att skriva utredningar, rapporter, mötesprotokoll m.m. Du är drivande, van att arbeta i ett högt tempo och motiveras av att leverera resultat.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.
Ansökningar tas endast emot genom att du registrerar dig i vår databas. Vi undanber oss ansökningar via e-post. För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Örjan Högberg, telefon 013-470 80 91.
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång.
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84