Windows Helpdesk Tekniker

Windows Helpdesk Tekniker

Arbetsbeskrivning

Hej Windows Tekniker!
Har du ett brinnande intresse att arbeta med support och med Windows? Är du den som brukar både identifiera problem och ha förslag på lösning? Då har du hittat rätt!
Axis är ett globalt teknikföretag med fokus att göra världen till en tryggare plats genom att utveckla innovativa säkerhetsprodukter och lösningar. Visste du till exempel att världens första nätverkskamera uppfanns av oss 1996? Idag är vi nästan 4000 anställda globalt, varav 2300 arbetar i Sverige, främst på huvudkontoret i Lund.

Ditt framtida team
Vårt IT Helpdesk team ansvarar för att supportera alla våra medarbetare i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk kontakter i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar för att agera bollplank mot.

Teamet består av 30 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 6 olika funktionsteam, varav Windowsgruppen är störst med 8 medarbetare. Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är våra fokusområden 100% "användarnöjdhet" genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande.

Rollen som Windows Helpdesktekniker
I rollen så ansvarar du för att supportera och stötta våra olika funktioner, för att de på bästa sätt ska kunna utföra sitt arbete. Vi hjälper till med IT relaterad klientsupport i vårt ärendehanteringssystem, via telefon, remote, onsite och vi har även en del besökare.

I rollen ingår även:

* Installation, konfiguration & leverans av datorer
* Felsökning och problemlösning
* Administration i katalogtjänster (AD)
* Hantera inköp av datorer och kringutrustning
* Skapa och underhålla dokumentation

Vem är du?
Du har någon form av utbildningsbakgrund inom Windows eller arbetslivserfarenhet av liknande uppdrag. Du har en stark drivkraft att komma i mål med dina åtaganden och du lägger stor vikt vid god service. Som person trivs du absolut bäst av att få arbeta i grupp i tätt samarbete med andra duktiga kollegor.

Som tillägg till ovan ser vi gärna att du har:

* Erfarenhet av SCCM eller Intune
* Erfarenhet av arbete i en supportorganisation
* Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
* God svenska och engelska i både tal och skrift
* Strukturerad och organiserad

Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss.
Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.

Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Reza Ghorbani på 046 272 2316 Vi granskar ansökningar kontinuerligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communications AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 16 juni 2021

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024