Windows Servertekniker med erfarenhet av Microsoft Active Directory, Sto...

Windows Servertekniker med erfarenhet av Microsoft Active Directory, Sto...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Windows serverteknikern ingår i ett team som arbetar med drift och underhåll av Windows servermiljöer samt närliggande komponenter. Teamet består av 9 tekniker som ansvarar för tillgängligheten för ca 2 000 virtuella servrar. Man ska under året byta ut den tekniska plattformen vilket leder till många spännande och utvecklande arbetsuppgifter inom ny teknik.

Arbetsuppgifter:

- Drift och installation av virtuella servrar inkl. kringliggande infrastruktur, t. ex. nätverk, virtuell miljö samt hårdvaruresurser.

- Agera på larm och incidenter på Windowsserverplattformen.

- Drift och installation av applikationer upp till funktion inkl. MS SQL-konfiguration.

- Arbete med certifikat, t. ex. skapa, förnya och felhantera.

- Arbete med federering med hjälp av ADFS, uppsättning och felsökning.

- Driva arbete med automation och effektivisering med hjälp av Powershell.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Goda kunskaper och minst 8 års erfarenhet av Microsoft Windows Server 2016 och 2019 i större miljöer

- Goda kunskaper och minst 8 års erfarenhet av Microsoft Active Directory, ADFS, DNS samt Windows brandväggshantering

- Goda kunskaper i PowerShell

- Kännedom om MS SQL version 2016 samt 2019

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av SCCM, SCOM

- Erfarenhet av verktyg för lastbalansering

- Erfarenhet av CA-infrastruktur

Önskemål om personliga egenskaper:

- Ha förmåga att planera, organisera och dokumentera ditt arbete

- Vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt

- Kunna arbeta både självständigt samt bidra i teamet

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2023
  • Ansök senast: 17 april 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


25 oktober 2024

22 november 2024

22 november 2024