OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resurs Bank är en av Sveriges mest snabbväxande banker. Vi ingår i en företagsgrupp där alla verksamheter har som huvudinriktning att serva detaljhandeln och dess kunder. För vår del innebär det att vi specialiserar oss på att erbjuda säljstödjande krediter till detaljhandeln, likviditetsskapande lösningar till företag samt attraktiva räntor på sparande. Resurs Bank erbjuder också egna profilerade produkter direkt till konsumentmarknaden. På Resurs Bank erbjuder vi dig en arbetsmiljö med högt tempo och ständiga utmaningar samt där den ena dagen inte är lik den andra. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en stimulerande affärsdelaktighet samt goda möjligheter till både personlig utveckling och utökat ansvar. Vi är en bank som ligger i framkant gällande nya idéer och koncept samtidigt som vi vill behålla balans och trygghet för våra kunder.
I denna roll kommer du ansvara för incident- problem- och change hanteringen inom koncernen samt vara med att bygga och utveckla dessa processer genom att se till att rutiner kommer på plats och används samt utbilda tekniker som berörs. Du rapporterar till IT Operation Manager.
Arbetsbeskrivning
- Följa upp incidenter, problem och changar
- Sätta upp rutiner och ha uppföljning på att dom används av alla inblandade
- Vidareutveckla processerna som är inblandade i tjänsten
- Analysera incidenter samt rapportering av dessa
- Koordinerande i major incidenter
Vem är du?
Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund samt 3- 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du som person har ett passionerat engagemang, är en fena på ITIL- processerna och vill vara med och påverka. För att lyckas i rollen har du struktur i ryggraden, trivs i en föränderlig miljö, samt har ett intresse av att ständigt förenkla och förbättra processerna i detta arbete.
Välkommen till en platt organisation där dina idéer hörs och syns. Vi är ett härligt gäng på 10 personer där vi ständigt ser till att ha roligt på jobbet! Du får en chef som har stor kunskap i tekniken och brinner för att fortsätta utveckla avdelningen och infrastrukturen så att den är i teknisk framkant.
Kontaktperson
I denna rekrytering jobbar vi med Experis IT och rekryteringskonsult Sophie Dalebjer. För frågor angående den specifika tjänsten kontakta sophie.dalebjer@se.experis.com alt. 040 660 63 33. Då vi hanterar urval löpande ser vi att du skickar in ditt intresse snarast möjligt. Varmt välkommen in med din ansökan! Sök tjänsten här https://www.experis.se/swe/lediga-jobb/jobb/24e3d1ba-a248-40be-a146-53ad05907720/incident-problem-change-manager/?search=resurs+bank
The Resurs Group, which operates through its subsidiaries Resurs Bank and Solid Försäkringar, is the leader in retail finance in the Nordic region, offering payment solutions, consumer loans and niche insurance products. Since its start in 1977, Resurs has established collaborations with over 1,200 retail partners with approximately 35,000 stores and built a customer base of approximately 5 million private customers in the Nordics. Resurs Bank has had a bank charter since 2001 and is under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority. The Resurs Group, with operations in Sweden, Denmark, Norway and Finland had around 700 employees and a loan portfolio of more than SEK 19 billion at the end of the first quarter of 2016. Resurs has been listed on Nasdaq Stockholm since the 29 of April 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044