Windowsälskande helpdesk tekniker till Axis Communications!

Arbetsbeskrivning

Ligger Windows operativsystem och PC-datorer dig varmt om hjärtat? Då borde du fortsätta läsa!

Vi söker nu en supporttekniker som vill jobba i Windows-miljöer hos Axis Communications i Lund. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra med deras tekniska problem, och gillar Windowsmiljön. Du är den personen som folk vänder sig till med IT-frågor och du är en stjärna på att identifiera problem och se potentiella lösningar. Du kommer jobba i ett team som ansvarar för att supportera alla Axis hundratals medarbetare i Sverige med deras IT relaterade frågor. Du kommer även att samarbeta med supportteam runt om i världen för att bolla kreativa och effektiva lösningar.

Arbetsuppgifter

Ansvarsområdet i rollen som Windows supporttekniker innebär att du tar emot supportärende relaterade till Windows & PC via ärendehanteringssystem, telefon och mejl. Du hjälper till både remote eller onsite på kontoret i Lund. Exempel på ärende du kommer hjälpa till med är:

Installation, konfiguration & leverans av datorer
Felsökning och problemlösning
Administration i katalogtjänster (AD)
Hantera inköp av datorer och kringutrustning
Skapa och underhålla dokumentation.


Om dig

Vi tror att du som vi söker har någon utbildning eller arbetslivserfarenhet av Windows och supportyrket, men är du självlärd är det även intressant. Vi ser det som en självklarhet att du är en lagspelare och har ett gott samarbete med ditt team och med hela support-organisationen av företaget. Du är inte rädd för att visa framfötterna och vågar att ta för dig. En positiv, framåt och driven person som inte är rädd för att pusha teamet är exakt vad som behövs.

Du är en person som ständigt vill lära dig mer och ständigt kämpar framåt. Du är även strukturerad och organiserad i ditt arbete och förstår vikten av att dokumentera dina ärenden. Som person så är du pedagogisk och kommunicerar obehindrat både i tal och skrift, på både svenska och engelska.

Tjänsten

Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep i 6 månader och om kärlek uppstår mellan dig och Axis så blir du anställd där efter det. Tjänsten är placerad i Lund och startdatum är omgående, men viss flexibilitet finns för rätt kandidat med en grym inställning.

Axis Communications

Axis creates network solutions that provide insights for improving security and new ways of doing business. Through continual innovation since 1984, Axis is the industry leader in network video, and offers products and services for video surveillance and analytics, access control, intercom and audio systems.

Axis celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Axis commitment to inclusion across gender, age, identity and experience drives us forward. Axis has more than 3,500 committed employees in over 50 countries and collaborates with partners worldwide to deliver customer solutions.

Together, we re-imagine tomorrow

För mer information besök (https://jobs.gigstep.se/jobs/www.axis.com)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024