Windowsspecialist

Windowsspecialist

Arbetsbeskrivning

Akkodis söker Service Desk Agent

Akkodis söker nu Service Desk Agents som är ansvariga för att på distans lösa incidenter relaterade till datorer, mjukvara, skrivare, telefoni, videokonferenser och övriga kringutrustningar. Dina uppgifter innefattar att kommunicera med slutanvändare, registrera incidenter, lösa eller vidarebefordra ärenden samt koordinera incidenthantering.

Du hanterar även förfrågningar: På distans hanterar du serviceförfrågningar såsom informationsförfrågningar, lösenordsåterställningar, installationer, förändringar och avyttringar (IMACD) av datorer, mjukvara, skrivare, telefoni, videokonferenser och kringutrustningar. Här ingår även kommunikation med slutanvändare, att utföra eller vidarebefordra serviceförfrågningar samt koordinering och planering av resurser.

Arbetet sker enligt uppsatta Servicenivåavtal (SLA). Du utbyter information och erfarenheter inom teamet samt ansvarar för användaradministration, inklusive installationer, flytt, tillägg, förändringar och avyttringar (IMACD) av användarkonton, filresurser och e-postkonton. Det innefattar även hantering av användarkonton, admin-konton och systemkonton samt administration av filresurser och e-post.

Du deltar i underhållet av kunskapshanteringssystemet och bidrar till kvalitetsförbättringsprogrammet. Du arbetar även för att harmonisera processer, användarhandledningar och andra initiativ.

Krav:
• Du måste kunna kommunicera flytande på svenska.
• Du behöver klara en eventuell säkerhetsprövning.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
• Minst 1-3 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete.

Meriterande:
• Erfarenhet av att ha arbetat på en Service Desk.
• Tidigare erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem.

För att trivas i rollen är du en självgående person med stark problemlösningsförmåga. Du är nyfiken och tar gärna initiativ till att lösa tekniska problem på ett effektivt sätt. Din förmåga att anpassa dig till nya situationer och arbeta proaktivt kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Du bör också vara serviceinriktad och ha en vilja att hjälpa både kollegor och kunder med tekniska utmaningar. Att kunna hantera flera uppgifter samtidigt och bibehålla fokus på detaljer är också viktiga egenskaper för denna tjänst. Din förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och processer gör att du snabbt kan bidra till verksamheten.

Krav:
• Du måste kunna kommunicera flytande på svenska.
• Du behöver klara en eventuell säkerhetsprövning.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
• Minst 1-3 års arbetslivserfarenhet inom liknande arbete.

 

Om Akkodis

Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser Inom IT och Engineering. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i Nordamerika, Europa och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag.

På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akkodis Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 31 oktober 2024

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024