OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kundens IT-avdelning söker en Windowsspecialist med praktisk erfarenhet av Arkitektur, incident-, problem och changehantering enligt ITIL v3. Du kommer att ingå i en grupp med andra Windowsspecialister i Windows Server utveckling och förvaltning.
Det dagliga arbetet innebär utveckling och förvaltning av Windows Server plattformen och hantera ärenden i Server Manager.
Exempel på ansvarsområden är:
- utveckling och installation av Windows Server
- arbete med certifikat
- driva arbete med automation och effektivisering med hjälp av Powershell
- agera på larm och incidenter
Andra uppgifter är att delta i olika former av möten och tillsammans med övriga i gruppen komma med arkitekturella förbättringsförslag.
I arbetet ingår även överlämning av arbetsuppgifter till första och andra linjen samt att representera Windowsfunktionen vid projektdeltagande.
I uppdraget ingår det inga introduktionstimmar.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Lägst eftergymnasial utbildning inom Data/IT
- Kunskap om ADFS
- Goda kunskaper i Powershell 5.0
- Goda kunskaper inom både tal och skrift (svenska och engelska)
- Goda kunskaper inom System Center
- Mycket goda kunskaper inom Windows server
- Mycket goda kunskaper i Active Directory
- God pedagogisk och social förmåga
- Goda kunskaper i SCOM
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Kännedom inom SQL 2008, 2012, 2014 samt 2016
- Kännedom om arbete i Service Manager
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström